اتخاذ تدابیر جدی آبرسانی شامل افتتاح خط لوله اختصاصی آب خام، لوله کشی پساب تصفیه شده و بازگست چاه‌های خشک به مدار استفاده، بوستان جنگلی چیتگر را در مسیر احیا قرار داده است.

همشهری آنلاین- فرخنده رفائی: اعتبار ۲۰۰میلیارد تومانی وبا ایجاد افتتاح خط اختصاصی آبرسانی، تداوم استفاده از پساب تصفیه شده و کف‌شکنی راهکار احیای بزرگ‌ترین بوستان جنگلی غرب تهران است

خشک شدن درختان بوستان جنگلی چیتگر در سال‌های اخیر بارها خبرساز شده و در روزهای اخیر نیز مطالبی تحت عنوان «تخریب فضای سبز پارک چیتگر» در برخی رسانه‌ها منتشر شده است؛ درحالی‌که طی ۳ سال گذشته موضوع خشک شدن بخشی از درختان این بوستان ۶۰ساله یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری بوده و یک‌ماه پیش هم دادستان تهران به این موضوع ورود کرد تا روند رسیدگی به مشکلات این بوستان ارزشمند تسهیل شود. به‌گفته محمدحسن فصیح، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۲۲، طرح یک‌ساله ساماندهی بوستان چیتگر با تامین اعتبار ۲۰۰میلیارد تومانی، برای ساماندهی بوستان چیتگر در حال اجراست و پایان امسال چهره‌ای متفاوت از این پارک جنگلی را شاهد خواهیم بود. این گزارش نگاهی دارد به آنچه از سال گذشته برای احیای این بوستان جنگلی مهم پایتخت انجام شده و آنچه برای ادامه روند احیا در دستور کار قرار دارد.

منبع: همشهری آنلاین