خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: وزرا و اعضای کابینه از بن دندان به نظام اعتقاد داشته باشند، نه اینکه نفاق داشته باشند، بگویند قبول دارم اما موضع‌گیری‌هایشان مخالف ولایت اصول و انقلاب باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تاکید بر رعایت نکات مطرح‌شده در این دیدار و مبنای فقهی و عقلانی آن‌ها، گفت: نکاتی که رهبر انقلاب نسبت به مجلس و رئیس‌جمهور مطرح می‌کنند مطالبات همه مردم است. باید نمایندگان بدانند کرسی نمایندگی، کرسی شخصی نیست، بلکه مربوط به ۸۰ میلیون جمعیت است. هر نماینده هم نماینده شهر خود نیست نماینده خانواده‌های شهدا، جانبازان و نماینده همه است. پس هر کاری انجام می‌دهد باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد.

وی با اشاره به تعامل قوای سه‌گانه، اظهار کرد: جزیره‌ای عمل کردن موجب اختلال می‌شود، قوای سه‌گانه همانند اعضای بدن هستند که باید هماهنگ کار کنند. قوای سه‌گانه کمیته مشترکی برای شناخت موضوعات مسائل و مشکلات کشور تشکیل دهند تا همواره مشکلات را رصد کنند. این کمیته همیشه همفکری داشته باشند تا قوای سه‌گانه با اولویت‌ها و نیازها آشنا باشند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تعامل سازنده با دولت جدید، گفت: از روز اول کسی در مقابل دولت گارد نگیرد. باید همه از رئیس‌جمهوری توقع بجا و ممکن داشته باشند و آحاد ملت هم به او کمک کنند.

صدیقی افزود: همه قوا هم دست به دست هم دهند. قوه مجریه که در میدان است و مواجهه مستقیم با نیازهای مردم دارد بداند مردم با او هستند و دولت با یک روحیه قوی وارد میدان شود تا درمانده نشود.

وی با یادآوری به بیانات رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس برای تعامل سازنده با رئیس‌جمهور منتخب، تاکید کرد: رهبر انقلاب در مسئله تشکیل کابینه و تعیین وزرا توصیه‌های خاصی داشتند که هم رئیس جمهوری که اظهار می‌کنند ذوب در ولایت هستند و هم مجلس انقلابی باید این توصیه‌ها را عملی کنند.

خطیب نماز جمعه تهران، گفت: پیشنهاد این است رئیس‌جمهوری قبل از اینکه افراد کابینه را به مجلس معرفی کند باید آنان را ارزیابی کند که آیا شایستگی لازم را دارد یا ندارند تا با شکاف زاویه‌ها که برای بعدها مهم است، مواجه نشوند. رئیس‌جمهور باید کسی را به عنوان وزیر معرفی کند که آن فرد امین باشد.

صدیقی افزود: نکته دیگر باید وزرا و اعضای کابینه از بن دندان به نظام اعتقاد داشته باشند، نه اینکه نفاق داشته باشند، بگویند قبول دارم اما موضع‌گیری‌هایشان مخالف ولایت اصول و انقلاب باشد. از بن دندان باید به ولایت فقیه هم معتقد باشند، چرا که از لحاظ قانونی ایشان راهبر مجموعه سیاست‌های کلی است و به عنوان حاکم اسلامی و نایب امام زمان شرعاً اطاعتشان واجب است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تنفیذ رئیس‌جمهوری، گفت: تنفیذ در قانون اساسی آمده و هم مبنای فقهی دارد و هم تنفیذ آرای ملت که همیشه مطرح بوده از جانب رهبری انقلاب است. در مراسم رسمی نایب امام زمان، این آرا را تنفیذ می‌کنند و به رأی شما قداست می‌دهند. رئیس‌جمهوری، جمهوریت و مقبولیتش با رأی مردم است اما مشروعیتش به این است که نایب امام زمان او را منصوب می‌کند و این افتخاری برای رئیس‌جمهور است.

منبع: ایسنا