سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه در حال حاضر هیچ رابطه متقابلی بین روسیه و آمریکا برقرار نیست، گفت که در غرب فضای تنفر نسبت به هر چیز روس وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (جمعه) گفت: «در حال حاضر هیچ رابطه دوجانبه‌ای بین روسیه و آمریکا وجود ندارد».

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «تلاش برای رساندن دیدگاه روسیه به غرب، در حالی که فضای تنفر نسبت به هر چیز روسی وجود دارد، بیهوده است و زمان می‌برد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره اعتراض هنرمند روس مقابل سفارتخانه آمریکا در مسکو اظهار داشت: «تمام کارهای او مشکلی نداشتند و موضع مدنی خود را بیان کرد».

سخنگوی کرملین در این‌باره اضافه کرد: «سفارت آمریکا در روسیه نیز درمورد رویدادی برای حمایت از هنرمندان روسی در نزدیکی ساختمان خود در مسکو اظهار نظری نکرده است».

طبق این گزارش، پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش «ویکتور اوربان» را یک «یاغی اروپایی» توصیف و تأیید کرد که سفر او به مسکو با هدف شفاف‌سازی موضع روسیه در قبال اوکراین است.

وی همچنین افزود: «ما باید آماده باشیم که غرب به حذف روسیه از منابع چندرسانه‌ای و ارتباطی خود ادامه دهد و باید به دنبال فرصت‌های جدید باشیم».

منبع: فارس