امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در اقدامی پسندیده به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق دستور داد لوسترهای مصلا را خاموش کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در پنجم مرداد 1403 در آغاز خطبه‌های نماز جمعه این شهر در یک اقدام جالب در اجرای صرفه‌جویی مصرف برق دستور داد لوسترهای مصلای امام خمینی(ره) تبریز را خاموش کنند.
خطیب نماز جمعه تبریز گفت: صرفه‌جویی در مصرف برق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ متأسفانه مصرف بهینه انرژی در کشور مراعات نمی‌شود، اینکه برق تأمین می‌شود به معنای استفاده بی‌برنامه نیست بلکه برخی صنایع تعطیل می‌شوند تا برق خانه‌ها تأمین شود.
وی ادامه داد: یک روز در هفته برخی صنایع و معادن تعطیل می‌شوند تا برق خانگی تأمین شود به طوری که هفته گذشته ۹۰۰ مگاوات مصرف برق داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش هفت و نیم ‌درصدی روبروست.


مطهری‌اصل متذکر شد: مردم فکر می‌کنند وقتی خاموشی نیست پس همه چیز حل است و مشکلی نیست در حالی که صنایع به‌خاطر این موضوع تعطیل می‌شود.
چرا در اتاقی که اصلاً نیستی کولر را روشن نگه می‌دارید؟
وی اضافه کرد: حتی خاموشی یک لامپ اضافه هم در مصرف برق کمک می‌کند؛ چرا باید ده‌ها لامپ روشن باشد؟ چرا کولرگازی تبدیل به یک تشریفات شده است و در اتاقی که اصلاً نیستی کولر را روشن نگه می‌دارید؟
نگویید پولش را پرداخت می‌کنیم زیرا با هر مصرف اضافی زندگی را برای دیگری سخت می‌کنیم
امام‌جمعه تبریز گفت: نگوییم پولش را پرداخت می‌کنیم زیرا با هر مصرف اضافی زندگی را برای دیگری سخت می‌کنیم از این‌رو بهتر است چراغ‌های اضافی مصلا را هم خاموش کنید زیرا روشنایی تا این اندازه نیاز نیست.
گزارش فارس حاکی است، بحث مدیریت مصرف برق یکی از موضوعاتی است که هر ساله مورد توجه قرار گرفته و وزارت نیرو در خصوص تحقق برنامه‌های ارائه شده مدیریت مصرف اقدام به اعمال طرح های تشویقی کرده است. با توجه به این مساله اقدام پسندیده امام جمعه تبریز یعنی دستور خاموشی لوسترهای مصلی در راستای صرفه جویی در مصرف برق جزو اقداماتی بوده که حاوی پیامی مهم برای همه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی در راستای تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف برق و حرکت در این مسیر بوده تا برای صرفه جویی مصرف برق در جامعه الگو باشند.

منبع: فارس