گروه علمی فرهنگی: چهارمین دوره نمایشگاه «یاد یار مهربان» با هدف اهدای لوازم ورزشی و وسایل کمک آموزشی به مدارس شهر تهران از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مؤسسه نشر شهر، از امروز تا 5 آذر ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری، امیرمسعود شهرام‌نیا، دبیر اجرایی چهارمین دوره نمایشگاه «یاد یار مهربان» در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: چهارمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان با 22 میلیارد تومان اعتبار در دو بخش لوازم ورزشی و کمک آموزشی برگزار می‌شود که سقف ارزش ریالی کالاهای اهدایی به هر مدرسه 4 میلیون ریال تعیین شده است. 

وی بابیان اینکه نمایشگاه اهدای ‌لوازم کمک آموزشی بهمن ماه بر پا می‌شود، افزود: به هریک از مدارس شهر تهران دو میلیون ریال وسایل ورزشی و دو میلیون ریال وسایل کمک آموزشی اهدا می‌شود. 

به گفته وی نمایشگاه اهدای وسایل کمک آموزشی به این دلیل با تأخیر برگزار می‌شود که لوازم ورزشی همزمان تحویل نمی‌شود، بلکه کارشناسان ورزشی مدارس با مراجعه به نمایشگاه اقلام مورد نیاز خود را انتخاب و بعد از مدتی اقلام انتخاب شده به مدارس ارسال می‌شود.

شهرام‌نیا ادامه داد: این در حالی است که وسایل کمک آموزشی مدارس، هنگام مراجعه مدیران و مسئولان مدارس، تحویل می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه تنها معلمان و نمایندگان مدارس با ارائه دعوتنامه‌های ارسالی از سوی مؤسسه نشر شهر که قبلاً به مدارس ارسال شده، قادر به شرکت در این نمایشگاه هستند، افزود: «نمایشگاه امسال با توجه به حضور تعداد بیشتری از تولیدکنندگان در مقایسه با دوره‌های قبلی و با شناسایی نیازهای مدارس، متنوع‌تر بوده و امکان انتخاب معلمان را افزایش می‌دهد.» 

شهرام‌نیا ویژگی این دوره نمایشگاه را کیفیت بالای لوازم اهدایی عنوان کرد و گفت: «برای بالا بردن کیفیت نمایشگاه چهارم تولیدکنندگانی انتخاب شده‌اند که مجوز تولید یا واردات کالا را داشته و قیمت مناسب‌تری را ارائه کرده‌اند.

معلمان و مدارس، یاوران  شهرداری در مدیریت فرهنگی

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز توجه به موضوعات فرهنگی را یکی از وظایف اصلی شهرداری اعلام کرد و گفت: متناسب با این وظیفه، اولین یاوران شهرداری در مدیریت فرهنگی شهر تهران، معلمان و مدارس هستند.

علی عسگری افزود: سازمان فرهنگی هنری متولی مدیریت فرهنگی شهر بزرگی چون تهران است و مدیریت فرهنگی نیز بدون در نظر گرفتن تعلیم و تربیت‌ و توجه به آن ممکن نیست.

وی گفت: مخاطبان اصلی نمایشگاه «یاد یار مهربان» مدیران و معلمان مدارس تهران هستند و طبیعتاً با توجه به اهمیت این گروه در نظام تربیتی تلاش شده تا نمایشگاه کیفیت بالایی داشته باشد. برنامه‌ریزی برای سهولت انتخاب اجناس از سوی معلمان و مدیران و زمان‌بندی دقیق برای تحویل به موقع کالا از دغدغه‌های اصلی مسئولان برگزاری نمایشگاه است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نیازهای مدارس تهران را بیش از حجم این نمایشگاه دانست و اظهار داشت: این نمایشگاه شاید بتواند نیازهای اصلی و ابتدایی را مرتفع کند اما امیدوارم در سال‌های آینده و با تداوم این حرکت، سایر نیازهای مدارس نیز رفع شود.