رسول صدرعاملی سال ۹۶ فیلم «سال دوم دانشکده من» را ساخت و پس از آن دیگر فیلمی ‌را کارگردانی نکرد. حالا خبر می‌رسد او فیلم جدیدش را با نام «زیبا صدایم کن» به زودی در تهران کلید خواهد زد.

به گزارش همشهری آنلاین، صدرعاملی که پیش‌تر هم فیلم های «من ترانه پانزده سال دارم»، «دختری با کفش‌های کتانی» و «دیشب باباتو دیدم آیدا» را در باره دختران نوجوان ساخته بود، این بار هم داستانی در باره یک دختر نوجوان را روایت می‌کند. این فیلم جدیدترین تولید کانون پرورش فکری و اقتباسی از کتاب «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده است.

آنطور که معاون تولید کانون گفته «زیبا صدایم کن» با تهیه‌کنندگی مازیار هاشمی‌ برای نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال آماده می‌شود. محمدرضا کریمی‌ صارمی‌ گفته: تلاش گروه سازنده این است که فیلم نوجوان‌پسند تولید کنند و با توجه به تجربه‌ای که آقای صدرعاملی در حوزه سینمای نوجوان دارد، امیدوارم فیلم خوب و قابل قبولی باشد.

داستان اقتباسی

چند سالی است که تمرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه سینما روی تولید فیلم‌های اقتباسی بر اساس کتاب‌های کانون است و زیبا صدایم کن هم بر اساس همین رویکرد تولید می‌شود.

کتاب زیبا صدایم کن نوشته فرهاد حسن‌زاده که توسط کانون منتشر شده داستان دختر پانزده ساله‌ای است که در موسسه‌ای زیر نظر بهزیستی زندگی می‌کند. مادر معتادش ازدواج کرده و پدرش به دلیل بیماری روانی در آسایشگاه بیماران روانی بستری است. زیبا در روز تولدش به پدر کمک می‌کند تا از آسایشگاه فرار کند. پدر موتور یکی از کارکنان آسایشگاه را می‌دزد تا با هم به گردش بروند و تولد زیبا را جشن بگیرند. اما به زودی از همدستی با پدرش پشیمان می‌شود. پدر تعادل روانی ندارد و هر لحظه به حالی درمی‌آید؛ گاهی خوب است و گاهی بد و گاهی دچار جنون و گاهی دچار توهم می‌شود. سرانجام زیبا پدر را به بیمارستان برمی‌گرداند و تولدش را با کسانی که در کنارشان امنیت دارد جشن می‌گیرد.

«زیبا صدایم کن» سال ۹۵ برگزیده‌ شورای کتاب کودک و هیجدهمین جشنواره کتاب کانون پرورش فکری شده و در فهرست کتاب‌های کلاغ سفید کتابخانه بین‌المللی مونیخ آلمان ۲۰۱۷ و فهرست افتخار دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ۲۰۱۸ هم قرار گرفته است. به علاوه به سبب پرداختن به موضوع کودکان بدسرپرست نامزد شورای کتاب کودک برای فهرست کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ۲۰۱۷ بود.

مشخص نیست فیلم چقدر به کتاب وفادار است، اما گفته شده تمام ماجرای یک شب تا صبح و در خیبابان ولیعصر از میدان راه راه آهن تا تجریش می‌گذرد.

بازیگران چه کسانی هستند

هنوز فهرستی از بازیگران فیلم منتشر نشده، ‌ اما امین حیایی در آن حضور خواهد داشت. این دومین همکاری صدرعاملی و امین حیایی است که ۱۷ سال پیش هم فیلم «شب» را با هم کار کرده بودند. حیایی در فیلم شب نقش گروهبانی را داشت که مجبور است برای تحویل دادن یک مجرم سابقه دار شبی را با او در مشهد بگذراند. این فیلم که خسرو شکیبایی و عزت الله انتظامی‌ هم در آن حضور داشتند، جایزه بازیگر نقش اول مرد را در سال ۸۶ و در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای امین حیایی به دنبال داشت.

منبع: همشهری آنلاین