سه سالی است که برنامه مذهبی با عنوان «حسینیه معلی» از شبکه سه روی آنتن می‌رود. تفاوت این برنامه با دیگر برنامه‌های تولید شده مناسبتی این است که این برنامه توانسته بیشتری بیننده را داشته باشد. امسال هم با پخش ۱۳ قسمت پربیننده شده است.

همشهری آنلاین: این برنامه در دهه اول محرم و ایام شعبانیه تولید و پخش می‌شود. سال گذشته وقتی از عوامل برنامه «حسینیه‌ معلی» تجلیل شد، مهمترین نکته تجیل از این برنامه خلاقیت و نوآوری در ساخت برنامه‌های دینی و مذهبی بود.
عنوان شد که این برنامه بیشتر از سریال‌های مذهبی مخاطب دارد و «حسینیه معلی «فصل به فصل توانست به پختگی لازم دست پیدا کند. فصل جدید این برنامه با اجرای نجم‌الدین شریعتی روی آنتن رفت. مجری بدون حاشیه سازمان که به نظر می‌رسد تمرکزش را روی برنامه‌ای که دارد می‌گذارد و به اجرای آن می‌پردازند مانند برخی از مجریان دیگر از زیاده‌گویی و ورود به مسائل مختلف دوری می‌کند.
آن زمان مهدی رسولی، مجید بنی‌فاطمه، عبدالرضا هلالی و میثم مطیعی مداحان و کارشناسان این فصل از برنامه را تشکیل دادند و با محور مداحی‌ها و نوحه‌خوانی از ایران و حتی دیگر کشورها روی آنتن رفت. حتی در تبلیغات فضای شخصی عنوان شد که این برنامه با ۵ ترجمه به زبان های مختلف هم از تلویزیون پخش شده است.
این برنامه در فصل‌های مختلف و به مناسبت‌های مذهبی تولید و روی آنتن رفته و در آخرین فصلش که به طور حتم باز هم ادامه دارد. سعید ستودگان تهیه‌کننده‌اش عنوان کرده: در هر قسمت بیش از هزار میهمان در برنامه داشته و ۲۵ هزار پیامک برای حضور در برنامه از سوی مردم ارسال شده است. ستودگان همچنین گفته این برنامه هیچ وقت به تکرار نمی‌افتد و می‌تواند تا ۲۰ سال آینده هم تولید و پخش شود.
وی همچنین با اشاره به پروسه تحقیقات و تولید بخش‌های مختلف برنامه توضیح می‌دهد: تیم‌های سردبیری ما از ماه شعبان سرکشی به روستاها و شهرستان‌های مختلف را شروع کردند تا با آیین‌های مختلف عزاداری آشنا شوند اما واقعیتش این است که خودمان فکرش را نمی‌کردیم که تا این اندازه ذخایر عظیم و غنی در باب سوگواری حضرت سیدالشهداء داشته باشیم. بچه‌های ما به یک روستای دور از مرکز استان با جمعیت ۲۹۰ نفری مراجعه کردند و آیین‌های حیرت‌انگیزی در باب عزاداری محرم مشاهده کردند. بعد از اینکه به روستایی در ۲۰ کیلومتری آن رفتند، با آیین‌هایی به‌کلی متفاوت و غنی در مورد قیام عاشورا روبه‌رو شدند. واقعا ما هرچقدر برای دستیابی بیشتر به این آیین‌ها تلاش می‌کنیم حیرت‌زده‌تر می‌شویم.
با پایان فصل جدید این برنامه و بر اساس اعلام مرکز تحقیقات صداوسیما، برنامه «حسینیه معلی» با پخش ۱۳ قسمت از شبکه سه در ایام محرم امسال توانست به مخاطب ۴۳/۵ درصدی دست پیدا کند و پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون در دو سال اخیر باشد.
حسینیه معلی، سال گذشته با ۳۶/۶ درصد مخاطب پربیننده ترین برنامه تلویزیون و همچنین پربیننده ترین برنامه معارفی تاریخ تلویزیون شده بود که فصل اخیر این برنامه توانست رکوردهای کسب شده قبلی را ارتقا دهد.

منبع: همشهری آنلاین