رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه حملات خود علیه معاون رئیس جمهور این کشور در موضوع جنگ غزه، هریس را به علت عدم حضور در سخنرانی نتانیاهو مورد بازخواست قرار داد.

به گزارش همشهری آنلاین، نشریه هیل نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با حمله به کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر، گفت که عدم حضور هریس در سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، توهین‌آمیز بوده است!

جنگ غزه بلافاصله به موضوع اصلی در رقابت انتخاباتی ترامپ و هریس بدل شده است و سفر جنجالی نتانیاهو به واشنگتن، این پرسش را در هر دو حزب و همچنین جامعه بین‌الملل ایجاد کرده است که آیا هریس مسیر جدیدی را نسبت به بایدن درباره اسرائیل در پیش خواهد گرفت!

به گفته ترامپ، غیبت هریس در سخنرانی نتانیاهو در نشست مشترک کنگره آمریکا، توهین آمیز بوده است. گفته می‌شود سخنرانی نتانیاهو با یکی از برنامه‌های هریس تلاقی داشت. و این در حالی است که سناتور جی‌دی ونس، معاون ترامپ نیز به دلیل مشابه در این سخنرانی حضور پیدا نکرد.

ترامپ در ادامه حملات علیه هریس، در شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» نوشت: نتانیاهو نشستی وحشتناک و توهین‌آمیز با کامالا هریس داشت؛ او (هریس) حتی از به عهده گرفتن ریاست کنگره در جریان سخنرانی نتانیاهو که مسئولیت معاون رئیس جمهور است، خودداری کرد.

ادعای ترامپ در حالی است که معاون رئیس جمهور در نشست‌های مشترک کنگره، اغلب ریاست سخنرانی را برعهده می‌گیرد اما الزامی برای این کار ندارد.

ترامپ مدعی است که «بی‌عرضگی هریس، آزادی اسرای نزد حماس را به تعویق می‌اندازد و در عین حال جنگ را طولانی خواهد کرد.»

رئیس جمهور سابق آمریکا که به‌تازگی از یک سوءقصد جان سالم به در برده است، در ادامه به عملکرد هریس در نحوه مدیریت مساله افغانستان به دست دولت بایدن تاخت.

ترامپ همچنین گفت که «هر فرد یهودی که به هریس یا یک دموکرات رأی دهد، باید بلافاصله مغزش را معاینه کرد»!

هریس پنجشنبه هفته گذشته با نتانیاهو ملاقات کرد و از او خواست تا هر چه زودتر برای پایان جنگ در غزه، به توافق آتش‌بس دست پیدا کند. معاون بایدن به طور علنی اعلام کرده که اسرائیل باید برای کاهش آنچه «آسیب به غیرنظامیان» خوانده است، اقدامات مقتضی را اتخاذ کند. بسیاری از ناظران بیرونی بر این باورند که تغییر لحن هریس کاملاً مشهود بوده و نسبت به لحن بایدن، تحکم‌آمیزتر بوده است!

منبع: مهر