در پی طرح اظهاراتی درباره پایان جنگ اوکراین از سوی «دونالد ترامپ» که موجب نگرانی متحدان غربی آمریکا شده، وزیر دفاع انگلیس به این نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا هشدار داد که پیروزی روسیه در جنگ اوکراین به نفع ایالات متحده نخواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین، پس از ادعای «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا مبنی بر اینکه جنگ اوکراین را با یک تماس تلفنی به پایان می‌رساند، «جان هیلی» وزیر دفاع انگلیس به او هشدار داد که پیروزی روسیه در جنگ به نفع آمریکا نخواهد بود.

ترامپ که نامزد رسمی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، پیش‌تر مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات، جنگ اوکراین را تنها با یک تماس تلفنی به پایان خواهد رساند.

پس از طرح این اظهارات از سوی ترامپ، متحدان غربی آمریکا نگران شده‌اند که ترامپ اوکراین را وادار به مذاکره با روسیه کند، حتی اگر مذاکره بدین معنا باشد که کی‌یف به مسکو امتیاز ارضی بدهد.

وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگو با رادیو تایمز نسبت به‌منظور ترامپ از این جمله اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما هشدار داد: «این به نفع آمریکاست که اروپا قاره‌ای امن و ناتو یک اتحاد قدرتمند باشد. همچنین به نفع آمریکا است که ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) در جنگ اوکراین پیروز نشود، چون اگر چنین اتفاقی بیفتد، پوتین به اروپا بسنده نخواهد کرد.»

منبع: ایسنا