پایگاه خبری آکسیوس آمریکا به نقل از یک مقام آمریکایی تاکید کرد که حزب الله اعلام کرده که علت حادثه منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه، موشک ضد هوایی اسرائیل بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از رسانه های لبنانی، براساس این گزارش، حزب الله این گزارش را به سازمان ملل اطلاع داده و بار دیگر تأکید کرده است که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که تجزیه و تحلیل داده‌های موجود نشان می‌دهد که موشک از شمال روستای شبعا در جنوب لبنان به سمت مجدل شمس در جولان شلیک شده است.

ارتش صهیونیستی همچنین ادعا کرده که اطلاعاتی که بدست آورده، نشان می‌دهد حزب الله پشت حمله به مجدل شمس بوده است.

نتانیاهو نیز حزب الله را تهدید کرده و گفته بهای سنگینی به خاطر این حمله پرداخت خواهد کرد.

این درحالی است که به دنبال ادعای منابع صهیونیستی مبنی بر حمله موشکی حزب الله لبنان به منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان و کشته شدن شماری از صهیونیست‌ها، مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای انجام چنین حمله‌ای را «قاطعانه» تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای ضمن تکذیب هرگونه حمله به منطقه «مجدل الشمس» واقع در جوبان اشغالی سوریه اعلام کرد: حزب الله ادعای رسانه‌های رژیم اشغالگر درباره حمله موشکی به مجدل الشمس را تکذیب و تأکید می‌کند که مقاومت اسلامی لبنان هیچ ارتباطی با این حمله نداشته و انجام آن را رد می‌کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کردند حزب الله لبنان با انجام یک حمله موشکی منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان را هدف قرار داده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین مدعی شدند این حمله منجر به کشته شدن ۹ صهیونیست و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر شده است.

پیش از این هم، یکی از مسئولان حزب الله در گفت‌وگو با رویترز هرگونه حمله مقاومت اسلامی لبنان به منطقه مجدل الشمس را تکذیب کرده بود.


منبع: ایرنا