مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر ضرورت انجام تحقیقات مستقل درباره حمله مجدل شمس در جولان اشغالی همه طرف‌ها را به خویشتنداری حداکثری دعوت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، «جوزب بورل»، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در واکنش به حادثه مجدل شمس تاکید کرد: ما نیازمند تحقیقات بین‌المللی مستقل درباره این حادثه غیر قابل قبول هستیم.
وی گفت: ما همه طرف‌ها را به رعایت حداکثر خویشتنداری و دوری از تشدید تنش بیشتر دعوت می‌کنیم.

همچنین«طلال ارسلان»، رئیس حزب دموکراتیک لبنان در خصوص این حمله اظهار داشت، آنچه در جولان رخ داد تلاش شکست‌خورده‌ای برای جداسازی جولان سوریه از ماهیت جغرافیایی آن است. جولان در دام پروژه رژیم صهیونیستی برای تظاهر به حمایت از اقلیت‌ها نمی‌افتد.
ارسلان افزود: تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای پنهان شدن در پشت غیرنظامیان برای خروج از بن‌بست راه به جایی نخواهد برد و جولان از پیر و جوان آن تا آزادسازی کامل، این تلاش‌ها را رد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: جولان عمق مقاومت عزتمندانه ما و بخش جدایی‌ناپذیر از سرزمین‌های اشغال شده است که جز با مقاومت و پایداری به حالت طبیعی خود باز نخواهد گشت.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز شنبه شب در تماس تلفنی با هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان، گفت: لبنان و مقاومت به قوانین جنگ و درگیری پایبند هستند و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند.

رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد، حزب‌الله در حمله به مجدل‌ شمس دست نداشته و مسئولیت اتفاقی که افتاده را رد می‌کند.

پیش از این آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد، حزب‌الله به سازمان ملل اطلاع داده که علت حادثه مجدل‌ شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

در همین راستا، برخی منابع در شهرک مجدل شمس واقع در جولان سوری اشغالی به الجزیره گفتند در این حادثه ۴۰ تن مجروح شدند که از این بین ۱۷ نفر وضعیت وخیمی دارند و در بیمارستان‌های این منطقه تحت درمان قرار گرفتند.
ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌تر از کشته شدن ۱۲ تن در نتیجه این حادثه خبر داد.

به رغم تاکید مقامات حزب‌الله مبنی بر عدم دست داشتن آن در حمله مجدل شمس، ارتش صهیونیستی به دنبال نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی حزب‌الله است. در همین راستا، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش آمادگی به سطح بعدی درگیری در شمال خبر داده و گفته است در صورت ضرورت با قدرت برخورد خواهیم کرد و از همه ابزارهای ممکن برای بازگرداندن ساکنان شمال به مناطق خود استفاده خواهیم کرد.

منبع: ایسنا