معاون شهردار تهران با بیان اینکه ساخت پارک‌های موضوعی یکی از روش‌های بدیع انتقال مفاهیم فرهنگی است، تأکید کرد: فعالان دغدغه‌مند جبهه فرهنگی انقلاب از مدت‌ها قبل در حال طراحی و برنامه‌ریزی و گفت‌وگو برای ساخت پارک موضوعی «سرزمین تمدن‌ها» بودند.

همشهری آنلاین - آیین افتتاحیه تم‌پارک «سرزمین تمدن‌ها»- ششم مرداد ۱۴۰۲- در قالب یکصد و سی و پنجمین رویداد امید و افتخار با حضور شهردار تهران و برخی از مدیران شهری برگزار شد. محمد امین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به حضور همسر رییس‌جمهور شهید و خانواده وزیر امور خارجه شهید، مرحوم امیر عبدالهیان را وزیر امور خارجه کشورهای محور مقاومت دانست.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه ساخت پارک‌های موضوعی یکی از روش های بدیع انتقال مفاهیم فرهنگی است، تأکید کرد: فعالان دغدغه‌مند جبهه فرهنگی انقلاب از مدت‌ها قبل در حال طراحی و برنامه‌ریزی و گفت‌وگو برای ساخت پارک موضوعی «سرزمین تمدن‌ها» بودند.

توکلی‌زاده سناریوی ساخت «سرزمین تمدن‌ها» را یادآور تمدن‌های بزرگ بشری دانست که هر کدام از آنها دستاوردهای فراوانی برای تاریخ داشته و افزود: حضور شما جوانان در این تم‌پارک می‌تواند موجبات آشنایی آنها را با تاریخ تمدن بشری فراهم کند. سرزمین‌هایی که افتخار میزبانی از پیامبران بزرگ توحیدی را داشته‌اند.

وی عجین شدن تمدن‌های بزرگ بشری را با ادیان توحیدی، عامل دوام و ثبات آنها دانست و اظهار داشت: سناریوی درونی این پارک موضوعی اما بازخوانی تاریخ کشورهای عضو محور مقاومت است. تلاش کردیم تا چهره‌های برجسته محور مقاومت را در این نمایشگاه معرفی کنیم.

معاون شهردار تهران شهید آیت‌الله رییسی را از پرچم‌داران محور مقاومت دانست و افزود: حرکت حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با رژیم صهیونیستی امروز به یک مکتب بدل شده که نسل به نسل ادامه خواهد داشت. ما امیدواریم تمدن بزرگ اسلامی پس از آزادسازی قدس به طور کامل شکل بگیرد.

توکلی‌زاده در خاتمه از همه دست‌اندرکاران ساخت این تم‌پارک موضوعی، چه کسانی که در طراحی جلوه‌های بصری طراحی کردند، چه آنها که نمایش‌ها و موسیقی‌های میدانی را اجرا می‌کنند، تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: شهردار تهران: منطقه غرب آسیا با مقاومت رنگ دیگری گرفته است