بلافاصله پس از اعلام دولت مبنی بر آزادسازی واردات خودرو کارکرده و ایجاد آرامش در بازار، شرکت‌های سایپا، ایران‌خودرو و مونتاژساز مدیران خودرو خودروهای خود را گران‌تر کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت در واکنش به افزایش قیمت‌های اخیر خودروسازان اظهار داشت: شورای رقابت موکدا به اجرای دستورالعمل خودرویی تاکید دارد و براساس آن دستورالعمل اعتقاد دارد که بازار خودرو باید تنظیم شود، اگرچه برخی از بازیگرانی که مجری دستورالعمل هستند شاید در برخی از انجام وظایفشان انتظارات را برآورده نکرده‌اند.

سخنگوی شورای رقابت اظهار داشت: بنابراین شورای رقابت از ابزارهای قانونی خود برمبنای وظیفه نظارت بر دستورالعمل‌، استفاده می‌کند و مصرف‌کننده باید آسوده خاطر باشد که اگر در این فرآیند تخلفی صورت گرفته باشد، شورای رقابت پیش از همه مطلع شده و قطعا اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: بنابراین اگر تخلفی از سوی خودروسازان در خصوص قیمت‌های اعلامی جدید صورت بگیرد شورای رقابت رسیدگی می‌کند.

به گفته دادجوی توکلی باید توجه داشت که برای تنظیم بازار خودرو باید به اجرای دقیق دستورالعمل متوسل شد و هرگونه سیاست‌زدگی یا اجرای ناقص، ممکن است به بازار لطمه بزند که آثار آن در ماه‌های آتی نمود پیدا کند.

در دو هفته اخیر، بلافاصله پس از اعلام دولت مبنی بر آزادسازی واردات خودرو کارکرده و ایجاد آرامش در بازار، شرکت‌های سایپا، ایران‌خودرو و مونتاژساز مدیران خودرو خودروهای خود را گران‌تر کردند.

منبع: فارس