شهر زابل در سیستان و بلوچستان عصر یکشنبه، 7 مرداد، با دمای 49.6 درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر جهان شد. این خبر را سایت eldoradoweather منتشر کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، همچنین شهر طبس که روز منتهی به یکشنبه ۷ مرداد با دمای ۴۸.۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر جهان شده بود با یک پله سقوط در جایگاه دومین شهر گرم جهان با دمای 48.6 درجه سانتیگراد ایستاد. در آخرین فهرست منتشر شده وب‌سایت eldoradoweather بعد از شهر زابل و همچنین شهرهایی از کشورهای عمان، امارات، پاکستان، کویت، عراق، امیدیه در خوزستان با دمای 47.5 درجه سانتیگراد در جایگاه دهم گرم‌ترین شهر جهان قرار گرفت.

قبل از این اعلام و در 24 ساعت منتهی به یکشنبه، 7 مرداد، بعد از طبس، ایستگاه صفی آباد دزفول در استان خوزستان جایگاه دومین شهر گرم جهان را با دمای با دمای 48.6 درجه سانتیگراد به خود اختصاص داده بود و همچنین جایگاه ششمین شهر گرم جهان به بندر دیر در استان بوشهر با دمای ۴۷.۹ درجه سانتیگراد رسیده بود. در این روز همچنین خور در استان خراسان جنوبی با دمای ۴۷.۸ نیز جایگاه هفتم، زابل در استان سیستان و بلوچستان با دمای ۴۷.۶ در جایگاه یازدهم و اهواز با دمای ۴۷.۴ در جایگاه سیزدهم گرمترین شهرهای جهان در این روز ثبت شده بودند یعنی در ساعت‌های منتهی به یکشنبه 7 مرداد 6 شهر ایران در فهرست گرم‌ترین ها بودند و عصر یکشنبه، 7 مرداد این تعداد به 3 مورد کاهش یافت.