تصاویری که این روزها از سد کارون ۴ دست به دست می شود، تکان دهنده است. انبوهی از زباله در ورودی سرشاخه این سد سبب نگرانی شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، پشت سدها چنین وضعیتی وجود دارد ولی قرار است بررسی شود میزان زباله در این حد گسترده که در ویدئوی منتشر مشاهده می شود، چه دلیلی دارد؟»

شهریار عسگری به همشهری می گوید: «به همین دلیل، از اداره کل محیط زیست استان خوزستان گروهی به سد کارون اعزام شدند تا دلیل این وضعیت را بررسی کنند و به اداره کل محیط زیست گزارش دهند. در واقع بعد گزارش منطقه ای می توانیم به طور دقیق در مورد این مسئله صحبت کنیم.»

سد کارون ۴ بین شهرستان ایذه و شهرستان دزپارت در استان خوزستان قرار دارد. او عنوان می کند: «معمولا پشت سدها ظروف پلاستیکی مشاهده می شود. نه تنها در سدهای خوزستان بلکه در تمام سدهای کشور چنین اشیایی دیده می شود.»

عسگری ادامه می دهد: «البته این شرایط طبیعی نیست. وقتی انبوه زباله وارد سد شود، یک جایی گیر می کند و توری که تعبیه شده جلو زباله را می گیرد، باید مدیریت سد برنامه ای برای جمع آوری آن داشته باشد.»

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه می کند: «زمانی که بارندگی اتفاق می افتد یا سیل به وقوع می پیوندد، پشت سد زباله بیشتری جمع می شود. در این هنگام سد کارون پاکسازی می شود و البته هر چند وقت یک بار مدیریت سد به پاکسازی کاروان می پردازد.»

منبع: روزنامه همشهری