سازمان ملل متحد و نیروهای حافظ صلح بین‌المللی در لبنان (یونیفل) روز یکشنبه نسبت به وقوع «درگیری گسترده‌تر بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله که می‌تواند منطقه را به یک فاجعه بکشاند» هشدار دادند.

به گزارش همشهری آنلاین، در سایه کشته شدن ۱۲ نفر در شهر مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه این هشدار بین‌المللی مطرح شد.

این هشدار در بیانیه مشترک «جنین هنیس پلاسخارت»، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان و «ژنرال آرولدو لازارو»، رئیس مأموریت یونیفل و فرمانده کل آن بیان شد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در این بیانیه، ۲ طرف «کشته شدن غیرنظامیان در مجدل شمس» را محکوم و بر لزوم «حمایت از غیرنظامیان در همه حال» تاکید کردند.

آنها از طرفین خواستند حداکثر خویشتنداری را به خرج داده و به تبادل آتش شدید و مستمر پایان دهند زیرا ممکن است شعله‌ورکننده درگیری گسترده‌تری باشد که کل منطقه را در یک فاجعه غیرقابل تصور فرو ببرد.

در این بیانیه آمده است: «یونیفل و دفتر هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان در حال برقراری تماس با لبنان و اسرائیل هستند».

روز، شنبه، خبرگزاری لبنان به نقل از «آندریا تننتی»، سخنگوی یونیفل گزارش داد نیروهایش «با طرف‌ها (لبنان و اسرائیل) در تماس هستند تا در پی حادثه مجدل شمس، تنش‌ها را در مرز کاهش دهند.

همچنین روز شنبه، دولت لبنان در بیانیه‌ای «همه اعمال خشونت‌آمیز و حملات علیه همه غیرنظامیان» را در پی حادثه‌ای که منجر به کشته شدن غیرنظامیان در شهرک دروزی‌ها مجدل شمس شد، محکوم کرد.

منبع: ایسنا