آتش‌سوزی پارک جنگلی کالیفرنیا به بزرگ‌ترین آتش‌سوزی در این کشور تبدیل شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، آتش‌سوزی پارک جنگلی در شمال کالیفرنیا به سرعت گسترش یافته به‌طوریکه حجم آتش در مدت 24 ساعت بیش از 2 برابر شده است.

بنا بر اعلام مرکز ملی آتش‌نشانی آمریکا، این آتش‌سوزی بزرگ‌ترین آتش‌سوزی از ده‌ها آتش‌سوزی فعال در سراسر این کشور است که باعث سوزاندن بیش از 2 میلیون هکتار شده‌اند.اداره جنگل‌داری و حفاظت از آتش کالیفرنیا یا (Cal Fire)، آتش تا عصر شنبه بیش از 350 هزار هکتار در حدود 90 مایلی (144 کیلومتری) شمال شهر ساکرامنتو، پایتخت ایالتی را سوزانده است.

پیش‌بینی می‌شود که هوا در این منطقه خنک‌تر و مرطوب‌تر شود که می‌تواند به تلاش‌ها برای کاهش سرعت گسترش آتش کمک کند. تا عصر دیروز 10 درصد از آتش مهار شده بود. مقامات گفتند که آتش‌سوزی 134 ساختمان را نابود کرده است.دستور تخلیه و هشدارهایی برای مناطق در خطر صادر شده است؛ از جمله برای پارادایس، شهری که در سال 2018 در آتش‌سوزی کمپ، مرگبارترین آتش‌سوزی در تاریخ این ایالت، ویران شد.

یک مقام کاخ سفید هم گفت که رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن دستور داده تا تیمش هر کاری که لازم است انجام دهند و از تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی حمایت کنند. مردی که به هل دادن خودروی شعله‌ور به داخل آبراه و ایجاد آتش پارک مظنون است، دستگیر شده است.

منبع: فارس