هیئت داوران جشنواره بین المللی فیلم «فِرست» در چین با عدم اعطای جایزه بهترین فیلم، شرکت کنندگان این رویداد سینمایی را غافلگیر کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، جشنواره بین‌المللی فیلم فِرست (FIRST International Film Festival) که مهم‌ترین رویداد سینمای مستقل در چین محسوب می‌شود در مراسم اختتامیه هیچ فیلمی را شایسته دریافت جایزه بهترین فیلم ندانست و هیات داوران جشنواره به رهبری «گوان هو» فیلمساز برنده جشنواره کن اعلام کرد که در رقابت اصلی «هیچ اثر برجسته‌ای» توجه داوران را جلب نکرده است.

در بیانیه هیات داوران این جشنواره آمده است: «وظیفه جشنواره فیلم فراخوانی برای آثار پیشرو و کشف سینماگرانی است که پا به سواحل آینده گذاشته‌اند و فیلمسازانی که از طریق زیبایی‌شناسی عقاید را تجدید می‌کنند و با تمرین به کاوش در جهان‌های جدید می‌پردازند.

با مرور چشم‌انداز فیلم‌سازی امسال، تنوع زیادی وجود دارد اما هیچ اثر برجسته‌ای وجود ندارد. بسیاری به طور پیوسته پیشرفت کرده‌اند، با این حال هیچ فیلمی افق های جدیدی را ترسیم نکرده است. بنابراین، هیات داوران تصمیم گرفتند که جایزه بهترین فیلم بلند امسال را با چشم‌داشتن و اعتقاد به آینده، به هیچ فیلمی اعطا نکند».

درنهایت جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره به فیلم هیجان‌انگیز «ترانه قایقرانی ژوئن» رسید که داستان آن در کوهستانی جنوب غربی گوئیژو چین اتفاق می‌افتد و آمیزه‌ای از اسطوره‌های محلی با واقعیت‌های سخت وجودی در سایه جرم و جنایت است.

همچنین جایزه بهترین کارگردانی جشنواره به «باجو جیانگ» برای فیلم «شارد» رسید.

منبع: ایسنا