رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری فردی خبر داد که ویدئوهای جشن تولد دوستش را در لایو اینستاگرام پخش کرده بود.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت:‌ چندی پیش زن جوانی به پلیس فتای پایتخت مراجعه و اعلام کرد که فردی ناشناس که در مهمانی خصوصی جشن تولد او حضور داشته اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی کرده و موجب بر هم زدن آرامش روانی او و خانواده‌اش و هتک حیثیت ایشان شده است.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش گفت که چند روز قبل مهمانی جشن تولدش بوده که بعد از پایان مراسم متوجه شده یکی از میهمانان از طریق یک صفحه اینستاگرامی ناشناس با نام و مشخصات شاکی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی در لایو اینستاگرام کرده و ۲۷ دقیقه از این مراسم را نیز در صفحه‌اش منتشر کرده است.

وی افزود: افسران سایبری پلیس فتای پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از مطالعه اظهارات شاکی و بررسی همه جوانب پرونده با بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند. کارشناسان این پلیس با استفاده از تجارب سایبری و تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم، پس از تشریفات قضایی، مجرم را در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

معظمی گودرزی گفت: متهم که از دوستان نزدیک شاکی بود، پس از حضور در پلیس فتای تهران بزرگ از موضوع اظهار بی اطلاعی کرد اما پس از روبه‌رویی با شاکی لب به اعتراف گشود و گفت که مدت زیادی است با شاکی مشکل دارد و برای تلافی و انتقام از وی با ایجاد صفحه جعلی با نام و مشخصات وی دست به این اقدام زده است. این ویدئو در فضای مجازی بیش از ۷۰ هزار بار بازدید شده بود.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه محتوای منتشرشده از صفحه اینستاگرام پاک شد، گفت: برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

منبع: ایسنا