محمد مومنی پیشکسوت باشگاه استقلال شرایط این تیم در فصل نقل و انتقلات مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مومنی درباره اینکه از عملکرد نقل و انتقلاتی استقلال تا مقطع کنونی رضایت دارد تاکید کرد: فرایند یارگیری یک برنامه ای است که از طرف سرمربی تیم تدوین شده و به مدیریت واگذار می شود تا مدیریت برای جذب نفرات مورد نظر سرمربی اقدام کند. این فرایند باعث می شود با جذب نفرات جدید نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت هم تقویت شود و آماده بازی ها شوند. به نظرم تا به اینجا آقای نکونام هم از خریدها ابراز رضایت دارند. تا اینجا همه چیز خوب است. حالا اگر قرار باشد نفرات دیگری هم اضافه شوند در اردوی ترکیه اضافه خواهند شد.

وی ادامه داد: در کل فصل نقل و انتقالات در حال حاضر بهتر از فصل قبل است. به نظر من آقای نکونام رضایت دارد چراکه اگر ناراحت بود حتما گلایه اش را ابراز می کرد الان در همه چیز رابطه شان حسنه است.

او درباره خرید رامین رضاییان و اینکه به نظر می رسد جوادنکونام درصدد است با تغییر سیستم با یک سیستم تهاجمی بازی کند گفت: ایرادی که هواداران فصل قبل به آقای نکونام می گرفتند و گلایه داشتند اینکه سبک بازی که ارائه می دهد باب میل آنها نیست. چراکه استقلال تیم بزرگی است . انتظار داشتند شاخصه های که در فوتبال اسپانیا شاهد هستیم را ما هم داشته باشیم. اما مربی بنا به توانایی و دارایی که دارد تاکتیک هایش را اتخاذ را می کند نه به حرف من یا هوادار. برای اینکه من از شرایط تیمی اطلاع ندارم این مربی است که مسلط بر کار است و از نزدیک همه مسایل را زیر زنظر دارد. فردا روزی هم هر نتیجه ای کسب شود او است که پاسخگو خواهد بود.

مومنی تصریح کرد: درست است نظر هواداران هم باید در نظر داشت ولی تصمیم گیرنده آخر سرمربی است. هر چه باشد پاسخگوی اول و آخر آقای نکونام خواهد بود. تغییر سبک بازی هم که به نظر می رسد انجام خواهد شد نظر هواداران است حالا باید بازی اول و دوم برگزار شود ببینیم چه سیستمی بازی خواهند کرد. رو به جلو بازی خواهند کرد یا تدبیر دیگری است.

این پیشکسوت تیم استقلال در پاسخ به این سوال که به نظرتان استقلال در چه پست های نیاز به بازیکن دارد گفت: من احساسم این است که استقلال یک بازیکن پشت مهاجم می خواهد بازیکنی با شاخص هایی که بتواند پاس های خوبی بدهد. بازیسازی کند . در کنارش کار رهبری تیم را خوب انجام دهد. بازیکنی که شاخص های بازی پشت دو مهاجم داشته باشد. دوندگی خوبی هم داشته باشد. در همه زمینه قدرت رهبری داشته باشد. همان کاری که مودریچ در تیم ملی کرواسی انجام می دهد. شاید جذب بازیکنی با این توانایی پول زیادی بخواهد بله ولی ارزش دارد. گرچه در تیم های داخلی خودمان هم اگر کار آموزش را به خوبی انجام دهیم می توانیم برای تربیت چنین بازیکنانی موفق عمل کنیم.

وی افزود: حالا در استقلال رضاوند در این پست است ولی در سایر تیم ها از جمله تیم امیدهای استقلال می توان بازیکنی با چنین خصوصیاتی پیدا کرد.


مومنی در خصوص اینکه آیا حضور در اردوی ترکیه برای استقلال لازم بود؟ گفت: وقتی تیم بسته می شود برای اینکه اتحاد زیاد شود و بازیکنانبا شاخصه های فردی وتیمی آشنا شوند لازم است. در کنار آن در تمرینات هم از خصوصیات هم شناخت پیدا کنند. برای کارهای تاکتیکی هم حائزاهمیت است. برای همین معتقدم برای هر تیمی اردوی پیش فصل لازم است. تنش ها را کم می کند.

این کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه اینروزها شاهد افزایش قیمت بسیار بالای بازیکنان هستیم تاکید کرد: قیمت همه چیز بالا رفته است البته وقتی برای بازیکنان پول می دهید انها باید بتوانند مشکلی از تیم شما را حل کنندو برای هواداران شادی بیاورند. اگر این اتفاق بیفتد چرا نباید هزینه کنیم. هواداران رضایت داشته باشند یعنی به هدف تان رسیده اید.

این پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه وضعیت سرپرستی این تیم هنوز مشخص نشده که چه کسی سرپرست خواهد بود گفت: سرپرست حد فاصل سرمربی با مدیرعامل است که مدیرعامل آن را تعیین می کند. چراکه سرپرست کار مدیریتی انجام می دهد. ولی با همکاری سرمربی خواهد بود. یعنی فردی تعیین شود که هم مورد تایید مدیرعامل باشد و هم مورد تایید سرمربی. از این نفراتی که هم که مانند آتیلا حجازی، ایمان عالمی و مهدی پاشازاده برای پست سرپرستی مطرح شدند هر کدام دارای شاخص های خوبی هستند. ان شاءالله با هماهنگی مدیریت و کادرفنی یکی از این بزرگان انتخاب شود.

مومنی در پایان با توصیه جدی به هواداران استقلال تاکید کرد: هواداران در هر زمینه ای که می شود حتما پیشنهادات خودشان را ارائه بدهند. وقتی انتقاد می کنند پیشنهاد هم بدهند. فقط گلایه کردن کافی نیست. در این مقطع که فضای مجازی وجود دارد و همه اهل مطالعه هستند سعی کنیم اگر هم می خواهیم منتقد باشیم منتقد منصف باشیم تا در نهایت تیم آسیب نبیند. مطمئنا مدیریت و نکونام همه تلاش خود را می کنند هواداران از عملکرد تیم رضایت داشته باشند. هواداران سعی کنند اگر انتقاد هم می کنند انتقاد سازنده باشد وگرنه بی حرمتی کردند کار سختی نیست. در نهایت تیم آسیب می بیند. همان اتفاقی که پارسال اتفاق افتاد.