منبع نظامی جمهوری آذربایجان در خصوص اظهارات اردوغان گفت: اظهارات در مورد مشارکت پرسنل نظامی هر کشوری در عملیات نظامی مربوط به احیای تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان هیچ مبنایی ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین، نماینده عالی‌رتبه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه در تهدید رژیم اسرائیل به استفاده از تجربه جنگ قره‌باغ و لیبی گفت: اظهارات در مورد مشارکت پرسنل نظامی هر کشوری در عملیات نظامی مربوط به احیای تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان هیچ مبنایی ندارد.

وی افزود: ترکیه و پاکستان در جنگ ۴۴روزه میهنی از آذربایجان حمایت سیاسی کردند، در همین راستا، الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان بارها در سخنرانی‌های خود از رهبری ترکیه و پاکستان قدردانی کرد.

این نظامی آذربایجانی افزود: در طول جنگ ۴۴روزه نزدیک به ۳۰۰۰ نفر از نیروهای مسلح آذربایجان به شهادت رسیدند، ۲۰۴ نفر در عملیات‌های یک‌روزه ضدتروریستی به شهادت رسیدند و همچنین تعداد زیادی از مردم به مقام جانبازی رسیدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفته بود: همان‌طور که در قره‌باغ و لیبی وارد شدیم، شبیه آن را در اسرائیل نیز انجام می‌دهیم، فقط باید قوی باشیم تا بتوانیم این قدم‌ها را برداریم، بیایید این قدم‌ها را برداریم.

منبع: تسنیم