زیر تپه‌های سرسبز جاوه غربی در اندونزی، یک کشف تازه مرموز نهفته است که درک ما از تاریخ باستان را تغییر می‌دهد.

به گزارش همهشری آنلاین به نقل از برایت ساید،‌ این قسمت که برای مردم محلی ساندانی به نام Gunung Padang یا کوه روشنگری شناخته می‌شود، ممکن است به‌زودی عنوان قدیمی‌ترین هرم روی زمین را به‌خود اختصاص دهد که مربوط به استون هنج و حتی اهرام بزرگ جیزه است.

، Gunung Padang همیشه یک مکان مقدس برای مردم محلی بوده است که از آن به‌عنوان هرم پلکانی یاد می‌کنند. در این هرم تراس‌ها به اوج خود می‌رسند و به مهندسی پیشرفته زیر آن اشاره می‌کنند. با این حال، باستان‌شناسان تازه شروع به کشف ماهیت واقعی و اهمیت تاریخی این سازه باستانی کرده‌اند. اکتشافات اخیر ائتلافی از دانشمندان اندونزیایی به‌احتمال وجود یک هسته هرمی دقیق در داخل تپه اشاره می‌کند که از جریان‌های گدازه طبیعی یک آتشفشان خاموش شکل گرفته است.

علاوه بر این، فضای داخلی هرم ممکن است دارای اتاقک‌های وسیعی باشد که برای کسانی که مشتاق کشف اسرار آن هستند، فکری وسوسه‌انگیز است. تکنیک‌های تاریخ‌گذاری رادیوکربن، مراحل اولیه ساخت Gunung Padang را در آخرین دوره یخبندان قرار داده‌اند و برخی تخمین‌ها به ۲۷۰۰۰سال پیش می‌رسد. برای درنظر گرفتن این جدول زمانی خیره‌کننده، پیش از گوبکلی تپه در ترکیه - که در حال حاضر به‌عنوان قدیمی‌ترین سازه مگالیتیک جهان شناخته می‌شود - با اختلاف قابل‌توجهی پیش‌تر است.

بیشتر بخوانید:

  • چرا هوا اینقدر گرم است؟ سرچشمه داغی زمین اینجاست

داستان این سایت اندونزیایی در طول هزاران سال، با تاریخ عمیقی که در لایه‌های تلاش بشری روایت می‌شود، آشکار شد. محققان، ازجمله زمین‌شناس دنی هیلمن ناتاویجاجا از آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی، از روش‌های پیشرفته‌ای مانند حفاری هسته، رادارهای نفوذی زمین و تصویربرداری زیرسطحی از سال‌۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ برای بررسی پیچیدگی‌های سایت استفاده کردند.