رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: طی روزهای آینده به احتمال زیاد دمای هوا بیش از ابتدای هفته جاری نمی‌شود ولی با توجه به قرارگیری در دوره گرم سال امکان ثبت دمای بیشتر وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ احد وظیفه افزود: دمای هوای کشور به احتمال زیاد گرم‌تر از شنبه و یکشنبه هفته جاری (۶ و ۷ مرداد) نخواهد شد البته با توجه به اینکه دوره گرما در ایران از نیمه دوم تیر تا حدود ۲۰ مرداد است، احتمال دارد گنبد هوای گرم تقویت شود و دما به بیش از ابتدای هفته جاری افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: طی یک هفته گذشته به‌طور کلی در غالب نقاط کشور بی‌هنجاری قابل توجه دما به‌ویژه در فلات مرکزی و افزایش کمینه دما و بیشینه دما رخ داد.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به دمای هوای تهران در روزهای اخیر تاکید کرد: دمای هوای تهران رکورد نزد. بیشترین دمای تهران روز شنبه (۶ مرداد) ۴۱.۷ درجه سلسیوس بود ولی رکورد دمای تهران ۴۳ درجه سانتیگراد است.

وظیفه در ادامه گفت: دمای هوا طی جمعه، شنبه و یکشنبه (۵ تا ۷ مرداد) در غالب مناطق فلات مرکزی شامل اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و بخش‌هایی عمده‌ای سیستان و بلوچستان بین ۴ تا ۶ درجه سلسیوس بالاتر از حد نرمال بود و مصرف انرژی و تقاضا برای انرژی به‌شدت افزایش یافت.

وی اضافه کرد: طی این روزها استان‌های واقع در جنوب البرز از شمال شرق تا جنوب شرق و حاشیه شرق زاگرس تا غرب کشور یعنی استان‌های تهران،مرکزی، قم، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی ۳ تا ۴ درجه سلسیوس دمای بیش از حد نرمال را ثبت کردند.

وظیفه در پایان گفت: در هفته گذشته دمای استان‌های حوزه زاگرس در حد نرمال و اندکی بیش از آن گزارش شد و در استان‌هایی مانند کردستان، کرمانشاه، همدان، استان‌های شمال غرب کشور مانند آذربایجان غربی، ‌آذربایجان شرقی، اردبیل تا گیلان و مازندران و گلستان دما نرمال تا زیر نرمال بود یعنی خنک‌تر از حد متوسط دما گزارش شد.