همشهری آنلاین: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از احداث چهارمین خط BRT حدفاصل میدان تجریش تا میدان راه آهن خبرداد.

مهندس تشکری هاشمی در گفت‌گو با سما با بیان این مطلب گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته روزانه حداقل 300هزار مسافر از طریق این خط جابه جا خواهند شد. 

او اظهارداشت: چهارمین خط BRT یکی از مهمترین خطوط این سامانه محسوب می‌شود که از تجریش آغاز و با عبور از خیابان ولیعصر (عج) و گذر از چهارراه پارک وی، میدان ونک، میدان ولیعصر (عج)، چهارراه ولیعصر(عج)  و میدان منیریه به میدان راه آهن ختم می‌شود.

مهندس تشکری هاشمی تصریح کرد: عملیات آماده سازی مسیر و خطوطی که در این مسیر تردد می‌کنند هم اکنون آغاز شده و  تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید در تلاشیم که خط ویژه تردد اتوبوس‌ها را در این مسیر راه اندازی کنیم و به مرور این خط تکمیل و تجهزات لازم در مسیر و ایستگاه‌ها نصب خواهد شد.

معاون شهردار تهران افزود: با توجه به وضعیت المانهای شهری در این معبر و فضاهای سبزی که در مسیر وجود دارد تلاش می شود با استفاده از ایستگاه‌های مناسب وبدون هرگونه آسیب به فضاهای های سبز ایستگاهها نصب و احداث شود.

وی با بیان اینکه در این خط حدود  200 دستگاه اتوبوس دوکابین به کارگیری خواهد شد خاطر نشان کرد: طول مسیر چهارمین خط سامانه اتوبوسرانی تندرو حدود 5/17 کیلومتراست که پیش بینی می‌شود اتوبوس‌ها در این مسیر با سرعت متوسط 17 کیلومتر حرکت کنند ودر واقع شهروندان بتوانند از تجریش تا راه آهن را یک ساعته با این اتوبوس‌ها طی کنند.

مهندس تشکری هاشمی تاکید کرد: با توجه عرض کم خیابان ولیعصر(عج) نمی‌توان در این مسیر از ایستگاه های وسط و اتوبوس‌های چپ در، استفاده کرد به همین دلیل ایستگاه‌های این خط در دوطرف مسیر نصب خواهد شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: برنامه ریزی لازم برای هوشمند ساختن تقاطع‌های فاقد سیستم کنترل هوشمند (SCATS) نیز در این مسیر صورت گرفته است و سیستم بلیت الکترونیک هم مانند سایر خطوط سامانه اتوبوس‌های تندرو در داخل ایستگاه‌های خط 4  راه اندازی خواهد شد.