رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر حفظ بازارهای سنتی و سرمایه اجتماعی و هویت محلی، گفت: اگرچه ساخت مجتمع‌های تجاری نشان‌دهنده توسعه است اما نباید بازارهای سنتی مورد بی‌توجهی قرار بگیرند.

به گزارش همشهری آنلاین، زهرا شمس احسان در دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت حفظ منافع عمومی شهروندان و کسبه بازار جنت در منطقه پنج تهران، اظهار کرد: این بازار با قدمت بیش از یک دهه منبع درآمدی برای بیش از ۳۵۰ خانوار بوده که با چالش جدی مواجه شده است.

وی افزود: پیش از راه اندازی مجتمع تجاری نیایش مال، این بازارچه قطب اقتصادی منطقه بوده اما با راه اندازی آن، فعالیت بازارچه تحت تأثیر قرار گرفته است. به نظر می رسد مدیران شهری در تصمیم گیری های اخیر برای تأمین پارکینگ، عواقب حذف این بازارچه را در نظر نگرفته اند. چراکه به اقتصاد محلی و فرهنگ کارآفرینی خرد آسیب می زند.

شمس احسان با تأکید بر حفظ بازارهای سنتی و سرمایه اجتماعی و هویت محلی، یادآور شد: اگرچه ساخت مجتمع های تجاری نشان دهنده توسعه است اما نباید بازارهای سنتی مورد بی توجهی قرار بگیرند. باید این بازارها و مجتمع ها به عنوان مکمل کنار هم باشند.

وی ادامه داد: باید تمام جوانب مسئله بررسی شود و تصمیماتی اتخاذ شود که منافع شهروندان و کسبه را در نظر بگیرد. از شهردار تهران تقاضا داریم با قید فوریت نسبت به توقف در عملیات عمرانی در این محدوده اقدام کند که می تواند گام مهمی در تقویت بافت اقتصادی و اجتماعی منطقه شود.

منبع: خبرگزاری شهر