سخنگوی سازمان اورژانس کشور ضمن اعلام آمار گرمازدگی در کشور طی بازه زمانی ۳ تا ۸ مردادماه جاری گفت: این آمار نگرانی‌های جدی در خصوص سلامت عمومی در روزهای گرم اخیر را افزایش داده است.

به گزارش همشهری آنلاین، بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: ۳۴۳ نفر با علائم گرمازدگی در بازه زمانی ۳ تا ۸ مردادماه جاری به مراکز درمانی مراجعه کردند که این آمار نگرانی‌های جدی در خصوص سلامت عمومی در روزهای گرم اخیر را افزایش داده است.

یکتاپرست گفت: از مجموع بیمارانی که علائم گرمازدگی داشتند، ۲۷۱ نفر به صورت شخصی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و ۷۲ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ ثبت شده است. از این تعداد ۳۷ نفر توسط تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل و ۳۵ نفر دیگر در محل توسط اورژانس درمان شدند.

وی افزود: از مجموع بیماران ۲۱ نفر به بستری در مراکز درمانی نیاز داشتند و تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفتند.

علاوه بر آب چه بخوریم؟

یکتاپرست با تاکید بر اهمیت توجه به علائم گرمازدگی و اقدامات پیشگیرانه خاطرنشان کرد: گرمازدگی می‌تواند به مشکلات جدی سلامتی منجر شود و لازم است که افراد در شرایط گرمای شدید، علاوه بر نوشیدن آب کافی، از مصرف الکترولیت‌ها و مایعات مناسب دیگر نیز غافل نشوند.

علائم خطرناک گرمازدگی

وی همچنین توصیه کرد: در صورت بروز علائمی مانند سرگیجه، ضعف، تهوع و افزایش دمای بدن، افراد بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند یا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

منبع: ایرنا