تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱

پس از کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی و نامزدی احتمالی «کامالا هریس» برای حزب دموکرات، این بار توپ در زمین بازی دموکرات‌ها قرار می‌گیرد و در تلافی روزهایی که جمهوری‌خواهان، رئیس‌جمهور فعلی را برای انتخابات «بسیار پیر» می‌خواندند، حالا ترامپ بابت سن و سالش زیر تیغ انتقادات رقبایش است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا لقب «پیرترین» رئیس‌جمهور تاریخ این کشور را به خود اختصاص داده است. اگر او از رقابت‌ها کناره‌گیری نمی‌کرد و در انتخابات به پیروزی می‌رسید، در پایان دوره دومش ۸۶ ساله می‌شد، گرچه پس از عملکرد ضعیفی که در اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۴ از خود بر جای گذاشت، شانس پیروزی چندان بالایی نداشت و به همین دلیل هم‌حزبی‌هایش فشاری فزاینده‌ای را برای کناره‌گیری به او اعمال کردند.

پایگاه خبری «سالن» در گزارشی می‌نویسد: «یقینا دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور سابق آمریکا) که نقش دیکتاتور را ایفا خواهد کرد، تهدیدی برای دموکراسی است. ترامپ و جنبش او موسوم به MAGA (عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم) که مملو از لفاظی‌های پوپولیستی هستند، اصلا محبوبیتی ندارند.»

این پایگاه خبری آمریکایی که عقاید لیبرال دارد، در ادامه با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ می‌نویسد: «ترامپ یک رقیب نرمال نیست، او دلقکی خوفناک است که اغلب ناراحت بوده و در نهایت به یک دروغگو بدل می‌شود.»

پایگاه خبری «سالن» به نقل از «پیت بوتیجج» وزیر حمل‌ونقل آمریکا می‌نویسد: «جمهوری‌خواهان با دونالد ترامپ نگاه می‌کنند و با خودشان می‌گویند او واقعا بی‌نقص است! ترامپ حتی نمی‌تواند تفاوت بین نیکی هیلی (سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل) و نانسی پلوسی (رئیس سابق مجلس نمایندگان) را بگوید. به هر حال او قاعدتا پیرتر و عجیب‌تر از زمانی شده که آمریکا او را می‌شناخت.»

ترامپ و معاونش «جیمز دیوید ونس»

از طرفی دونالد ترامپ در تازه‌ترین مصاحبه‌اش با فاکس نیوز به مسئله سن اشاره کرده، اما طوریکه رقیب احتمالی خود هریس را بارها زیر سوال برده و او را «کودن» خوانده است.

او در این مصاحبه گفت: «فکر می‌کنم او (هریس) کمی کوچک‌تر باشد، منظورم این است که او ۶۰ سال دارد اما متوجه نشده‌ام که او ۶۰ سال سن دارد! او حرف‌های بزرگی می‌زند اما حرف‌هایش بسیار بد است. او یک سزار مرزی است اما وانمود می‌کند که نیست. او می‌خواهد بودجه را از پلیس بگیرد. او خواستار مرزهای باز و پذیرای هر کسی در کشور است. الان می‌فهمم که آنها مصونیت را برای هر کسی که وارد کشور می‌شود، می‌خواهند.»

ستاد انتخاباتی «کامالا هریس» هم ظاهرا قصد دارد بر روی «سن و رفتار عجیب ترامپ» مانور دهد و در عین حال این پایگاه خبری هم تاکید می‌کند که این ستاد انتخاباتی از گزارشگرها می‌خواهد که ۳۴ فقره جرم ترامپ را در پوشش‌های خبری از دست ندهند. دموکرات‌ها سرانجام راه حمله‌ موثر به ترامپ را کشف کرده‌اند.

منبع: ایسنا