مریم حسابی در سال ۲۰۲۴ در چهار تورنمنت بین‌المللی به عنوان ناظر و رئیس کمیته کنترل انتخاب شد که مسابقات قهرمانی زیر ۱۷ سال دختر جهان مهمترین رویدادی است که این زن ایرانی مسلمان به عنوان نماینده فدراسیون جهانی والیبال در آن حضور خواهد داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، رکورد فدراسیون والیبال در تصاحب تعداد و کیفیت کرسی‌های بین‌المللی در رویدادهای مختلف میان فدراسیون‌های ورزشی ایران همچنان ادامه دارد و هر روز بر تعداد و کیفیت آن‌ها افزوده خواهد شد.

دریافت کرسی‌های بین‌المللی توسط ایرانیان و حضور و مشارکت هرچه بیشتر در مسابقات آسیایی و جهانی موجب شده، بسیاری از کرسی‌ها و مسوولیت‌ها در رقابت‌های بین‌المللی به کارشناسان خبره والیبال کشورمان سپرده شود که در این میان مریم حسابی مشاور روابط بین‌الملل رئیس فدراسیون والیبال در سال ۲۰۲۴ در چهار رویداد بین المللی به عنوان رئیس کمیته کنترل یا ناظر فنی فدراسیون جهانی والیبال یا کنفدراسیون والیبال آسیا انتخاب و معرفی شده است. حضور یک زن ایرانی در این سمت معمولا توجه رسانه‌ها و عوامل اجرایی را به خود جلب می‌کند.

حسابی از ابتدای امسال به عنوان رئیس کمیته مسابقات منظقه آسیای مرکزی انتخاب و معرفی شد و در مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۸ سال آسیای مرکزی در هر دو بخش پسران و دختران که در کشور ازبکستان برگزار شد، به عنوان رئیس کمیته کنترل و مسابقات ایفای نقش کرد. وی از چند روز آینده کار خود را در مسابقات والیبال لیگ ملت‌های زنان آسیای مرکزی در نپال آغاز خواهد کرد و این بار هم به عنوان رئیس کمیته فنی فعالیت می‌کند.

مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال دختر جهان در کشور پرو مهمترین رویدادی است که حسابی از سوی فدراسیون جهانی والیبال به عنوان ناظر فنی این رقابت ها انتخاب و معرفی شد. این رقابت‌ها از تاریخ ۲۵ مرداد تا چهارم شهریور ماه در شهر لیما برگزار خواهد شد. مشاور روابط بین‌الملل رئیس فدراسیون والیبال ایران به عنوان ناظر خبری مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ در کشور ایران شهر یزد از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ شهریور انتخاب و معرفی شده است و مسابقات چلنجر کاپ زنان کاوا و باشگاه‌ های زنان کاوا دیگر رقابت‌های بین‌المللی است که وی در آن به عنوان رئیس کمیته کنترل از نیمه مهر ماه تا ابتدای آبان حضور خواهد داشت.

منبع: آنا