همشهری آنلاین: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: به دنبال تعطیلی بازداشتگاه کهریزک با پیشنهاد هیات ویژه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی افراد و مسئولان خاطی از سمت‌های خود برکنار شده و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا در نمابر ارسالی از سوی این دبیرخانه آمده است: در پی تاکید مقام معظم رهبری بر برخورد دقیق و قانونی با عوامل تعرض به حقوق شهروندی و اقدام فوری هیات ویژه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در بازدید از بازداشتگاه تعطیل شده کهریزک و تحقیق از مسوولان بازداشتگاه، مقامات و ماموران انتظامی و قضایی و نیز دیدار با بازداشت‌شدگان و خانواده‌های افراد آسیب دیده در اغتشاشات اخیر و بررسی گزارش‌های بیمارستانی و پزشکی قانونی به پیشنهاد این هیات تمام افراد خاطی اعم از مسوولان و ماموران انتظامی و قضایی مربوطه از مسوولیت‌های خود برکنار می‌شوند و پرونده‌های انتظامی و قضایی آنان برای رسیدگی به تخلفات و اتهامات تشکیل می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مسوولان ذی‌ربط را مکلف کرده علاوه بر جبران زیان‌های وارده به افرادی که نسبت به حقوق آنها تعدی صورت گرفته تسهیلات لازم را برای رسیدگی به شکایت آنان فراهم کند.

هیات ویژه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بار دیگر بر لزوم رسیدگی به جرایم و تخلفات از مسیر قانونی و حفظ حقوق شهروندی متهمان تاکید کرده است.