یک مقام حزب‌الله گفت که این جنبش به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد و در صورت حمله زمینی اسرائیل، نیروهای مقاومت وارد شمال فلسطین اشغالی خواهند شد.

به گزارش همشهری آنلاین، «حتما به هرگونه تجاوز اسرائیل پاسخ خواهیم داد. تهاجم زمینی [اسرائیل] به لبنان انگیزه‌ای خواهد بود تا اولین قدم‌هایمان را در جلیل (شمال فلسطین اشغالی) بگذاریم.» این هشداری است که یک مقام ارشد جنبش حزب‌الله لبنان، ظهر امروز (سه‌شنبه)، در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» اعلام کرده است.

این مقام حزب‌الله که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، به الجزیره گفت: «تهدیدات اسرائیل را جدی می‌گیریم و کاملا خود را آماده کرده‌ایم. اصطلاح دشمن در خصوص حمله سخت و محدود برای ما معنایی ندارد. زیرا این اقدام فارغ از میزان گستردگی یک تجاوز محسوب می‌شود.»

در پی انفجار عصر روز شنبه در منطقه «مجدل شمس» و کشته شدن 12 کودک دروزی و جراحت حدود 30 نفر دیگر، رژیم اسرائیل به دنبال حمله به خاک لبنان و مواضع حزب‌الله است.

اسرائیل که همواره به دنبال بهانه‌ای برای تجاوز به لبنان بوده، علی‌رغم اظهارات شاهدان عینی در خصوص اصابت موشک رهگیر سامانه گنبد آهنین به مجدل شمس، انگشت اتهام خود را به سوی حزب‌الله نشانه رفته است.

عضو حزب‌الله در این باره گفت: «نمایندگان عدم‌ پاسخگویی به تجاوز احتمالی را مطرح کردند و ما نیز اطلاع دادیم که این گزینه را رد می‌کنیم. حتما به هرگونه تجاوز اسرائیل پاسخ خواهیم داد. فرماندهی مقاومت درباره نوع پاسخگویی به هرگونه تجاوز احتمالی و شدت آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.»

او در ادامه اضافه کرد: «نمایندگان در تماس با دشمن به ما اطلاع داده‌اند که غیرنظامیان هدف قرار نخواهند گرفت؛ اما ما به دشمن اعتماد نداریم.»

این مقام حزب‌الله ادامه داد: «قادر هستیم تأسسیات نظامی حیفا، جولان و رامات دیوید را به طور سنگین و شدید هدف قرار دهیم. تهاجم زمینی [دشمن] حتی تهاجم محدود را پیش‌بینی نمی‌کنیم؛ اما با این حال، کاملا آماده هستیم.»

او در پایان تاکید کرد: «تهاجم زمینی به لبنان انگیزه‌ای خواهد بود تا اولین گام‌هایمان را در [منطقه] الجلیل [در شمال فلسطین اشغالی] بگذاریم. پذیریش روایت دشمن توسط آمریکا ما را غافلگیر نکرد. آمریکا پیشتر نیز روایت دشمن در کشتار المعمدانی پذیرفته بود.»

منبع: فارس