با بهبود وضعیت تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ، حالا دو سالی است که صادرات تخم مرغ هم آغاز شده است. سودان جدیدترین مشتری این محصول ایرانی است که به تازگی اولین محموله برای آن ارسال شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا کاشانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران، از آغاز صادرات تخم‌مرغ ایران به سودان خبر داد و گفت: ماهانه ۱۱۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که ۱۰ تا ۱۳ هزار تن آن صادر خواهد شد.

کاشانی با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ از سال ۱۴۰۱ از سر گرفته شد، اضافه کرد: امسال به نظر می‌رسد با توجه به حجم تولید حدود ۱۵۰ هزار تن تخم‌مرغ به کشورهای هدف صادر شود.

به گفته او، در حال حاضر تخم‌مرغ ایران به کشورهای عراق، افغانستان، قطر و امارات صادر می‌شود و اولین محموله صادراتی تخم‌مرغ به سودان نیز ارسال شده است.

پیش بینی رشد ۲۷ درصدی تولید خودرو

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه معمولاً بخش قابل‌توجهی از افزایش تولید در نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد، اعلام کرد که در حال حاضر نیز این برنامه با افزایش ۲۷ درصدی در حال پیگیری است. احمد آقایی، گفت: خودروسازان تولید و برنامه افزایش را پیگیری می‌کنند؛ اما فعلاً در تعطیلات تابستانی هستند و بعد از تعطیلات امیدواریم با قدرت به تولید برگردند.

چراغ سبز به وزارت صمت برای واردات اتوبوس کارکرده

بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران و ابلاغیه گمرک ایران، وزارت صمت اجازه پیدا کرد برای ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس بین‌شهری با عمر کمتر از ۵ سال اقدام کند. این ابلاغیه فقط تا پایان ۱۴۰۳ اعتبار دارد.

بر اساس مصوبه هیات وزیران که از سوی محمد مخبر، معاون اول دولت سیزدهم ابلاغ شده، سود بازرگانی واردات اتوبوس برای جابجایی مسافران اربعین مشمول ۵۰ درصد تخفیف است.

خرید تضمینی گندم به مرز ۱۰ میلیون تن نزدیک شد

سهراب سهرابی، مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، ۹.۷ میلیون تن گندم به ارزش ۱۷۰ همت از کشاورزان خریداری شده که ۱۷ درصد بیشتر از سال قبل است.

او با اشاره به اینکه میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته، یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن بیشتر شده است، افزود: تاکنون ۶۴.۲ هزار میلیارد تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، پرداخت شده که معادل ۳۸ درصد مطالبات گندم کاران است و پرداخت بقیه وجوه نیز از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است.

صعود ۷ پله‌ای ایران در تولید برق جهان

عبدالرسول پیشاهنگ، مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به آماده‌باش واحدهای نیروگاهی کشور در فصل گرما، گفت: رتبه صنعت برق ایران در تولید برق جهان از ۱۴ در ابتدای دولت سیزدهم به ۷ کاهش پیدا کرده است.

تشکیل ۴۸۲۷ پرونده مالیاتی برای خانه‌های خالی تهران

حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، گفت: بر اساس اطلاعات ارسالی وزارت راه و شهرسازی برای ۴ هزار و ۸۲۷ خانه خالی در استان تهران پرونده مالیاتی تشکیل شده که در دادرسی‌های مالیاتی بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جلسات به‌صورت مستمر و هفتگی برگزار می‌شود، افزود: از مجموع ۴۸۲۷ مورد پرونده مالیاتی تشکیل شده، برای ۱۶۷۲ مؤدی برگه دعوت و تعیین وقت جهت حضور در جلسه هیئت حل اختلاف صادر شده است.

سهم بریکس از اقتصاد جهانی

الکساندر پانکین، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: کشورهای عضو بریکس درمجموع ۳۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهند؛ درحالی‌که کشورهای گروه هفت فقط ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را در اختیار دارند.

او با قابل‌توجه دانستن این موضوع با توجه به چشم‌انداز اقتصاد جهانی در چند دهه آینده، بر تقویت بیشتر مناسبات بریکس تأکید کرد.

منبع: روزنامه همشهری