باشگاه پرسپولیس در ارتباط با حق مالکیت فکری و معنوی نام، برند و علامت تجاری «پرسپولیس» اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش همشهری آنلاین؛ در این اطلاعیه آمده است؛ به اطلاع عموم استفاده کنندگان از نام و علامت تجاری پرسپولیس به هر نحو، اعم از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان هرگونه اقلام و وسایل، ارایه کنندگان خدمات در هر رسته و هر نوع از کالا، شرکت‌ها، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها اعم از مجازی و غیره، فعالان حوزه رسانه، شبکه‌های اجتماعی، دارندگان صفحات اختصاصی و عمومی در پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی، تولید کنندگان محتواهای دیداری و شنیداری می‌رساند؛ نام تجاری و نیز علامت تجاری باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در اداره ثبت شرکت‌ها و اداره علائم تجاری به ثبت رسیده است.

این نام و برند جزء دارایی‌ها و اموال این باشگاه محسوب می‌گردد و بهره‌برداری از آن تحت هر عنوان و شکلی بدون اخذ مجوز از باشگاه پرسپولیس، غیر قانونی است. از این رو در راستای منافع باشگاه، هواداران و سهام‌داران، استفاده از این برند و علامت و منافع حاصل از آن انحصارا در اختیار این شرکت و مجموعه‌های طرف قرارداد است که برای این منظور مجوز شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس را دریافت کرده‌اند.

بر این اساس، هرگونه استفاده از نام و علامت تجاری «پرسپولیس»، بدون مجوز نقض حقوق قانونی این باشگاه، بهره‌برداری از دارایی‌های آن و تصرف در اموال این شرکت و سهامداران تلقی می‌شود و باشگاه نیز در این راستا اقدامات قانونی خود، برای رفع تصرف و استفاده غیر مجاز و غیر قانونی از دارایی خود را آغاز کرده است.

از این رو ضروری است اشخاص حقیقی یا حقوقی به ویژه فعالان فضای مجازی که پیش از این نسبت به بهره‌برداری از نام، برند و علامت پرسپولیس در نام و نشان صفحات، کانال‌ها، پلتفرم‌ها و غیره اقدام کرده‌اند نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایند. در غیر این صورت، طبق مواد ۳۱ و ۴۰ قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶ و آئین‌نامه مربوطه و قوانین مرتبط، فعالیت ایشان جرم تلقی می‌شود.

بر این اساس بسته شدن برخی کانالهای تلگرامی و صفحات اینستاگرامی طی ۲۴ ساعت اخیر به دلیل استفاده از نام و لوگوی پرسپولیس بوده و هیچ ربطی به طرح انتقادهای مطرح شده ندارد که باشگاه پرسپولیس همواره از انتقادهای سازنده استقبال می‌کند.