همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی در مورد بروز گونه‌ای از آنفلوآنزای خوکی که به درمان با تامیفلو مقاوم است، ابراز نگرانی کردند

در همین حال روز سه‌شنبه 4 آگوست (13 مرداد) موارد جدیدی از تلفات ناشی از این بیماری اعلام شد، از جمله ویتنام که اولین مورد مرگ ناشی از آنفلوآنزای آ را اعلام کرد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه هند و آفریقای جنوبی هم اواخر روز دوشنبه اولین موارد مرگ ناشی از ویروس آنفلوآنزای آ (H1N1) را گزارش کردند.

ماریا ترسا کارکیرا، رئیس اداره سازمان بهداشت پان‌آمریکن در لویولا در کالیفرنیا اعلام کرد که ویروس جهش‌یافته H1N1 در حوالی مرز آمریکا و مکزیک در ال‌پاسو و نزدیک به شهر مک‌آلن در تکزاس یافت شده است.

 کارشناسانی که روز دوشنبه در لایولا در کالیفرنیا گرد هم آمده بودند تا در مورد نحوه واکنش به شیوع بیماری به بحث بپردازند، هشدار دادند که گونه‌های مقاوم ویروس آنفلوآنزای خوکی احتمالا به علت مصرف بیش از حد داروهای ضدویروسی مانند تامیفلو در حال بروز است.

موارد ویروس آنفلوآنزای آ که مقاوم به درمان ضدویروسی بوده‌اند، در آمریکا، کانادا، دانمارک، هنگ‌کنگ گزارش شده‌اند.

 مقامات در ویتنام اولین مورد مرگ ناشی از آنفلوآنزای خوکی، در یک زن 29 ساله در ایالت جنوبی خانهوآ گزارش کردند.

 به گفته وزارت بهداشت ویتنام حدود 1000 نفر در این کشور به ویروس آنفلوآنزای آ مبتلا شده‌اند و حدود 500 نفر آنها در بستری شده‌اند.

 آفریقای جنوبی نیز مرگ یک دانشجوی 22 ساله در دانشگاه استلنبوش نزدیک کیپ‌تاون به علت ابتلا به آنفلوآنزای خوکی را اعلام کرد، و در هند  نیز یک دختر 14 ساله در شهر غربی پون به علت این بیماری درگذشته است.