وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، گفت که این رخ‌داد نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به دنبال صلح نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، وزرات امور خارجه ترکیه در واکنش به خبر به شهادت رسیدن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) توسط رژیم صهیونیستی در تهران، این اقدام را محکوم و از جامعه بین‌المللی خواست که رژیم صهیونیستی را پیش از گسترش درگیری‌ها به منطقه متوقف کند.

واکنش ترکیه در پی این مطرح می‌شود که حماس در بیانیه‌ای با تایید ترور و شهادت هنیه گفت: رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله‌ خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه‌ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران افزود که علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی است و نتایج آن متعاقبا، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای که خبرگزاری اسپوتنیک آن را رویت کرده، در این باره گفت: ما قتل شنیع اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را محکوم می‌کنیم. این گواه دیگری است که کابینه نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

پس از آنکه رسانه‌های دولتی ایران از شهادت اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در ایران خبر دادند، ارتش رژیم صهیونیستی به شبکه خبری سی.ان.ان گفت که به گزارش‌های رسانه‌های خارجی در این باره پاسخ نمی‌دهند.

جنگ رژیم صهیونیستی و گروه حماس پس از عملیات فلسطینی «طوفان الاقصی» که در ۷ اکتبر علیه اراضی اشغالی انجام شد، بیش از ۹ ماه است که ادامه دارد و منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر از فلسطینیان و مجروح شدن بیش از ۸۵ هزار نفر از آن‌ها شده است. مقامات رژیم صهیونیستی آشکارا بر هدف خود مبنی بر «حذف» رهبران حماس اذعان کرده‌اند.

منبع: ایسنا