دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از فروش بلیت پروازهای اربعین از هفته آینده خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی با اعلام این خبر گفت: از هفته آینده شرکت‌های هواپیمایی به تدریج دسترسی خرید بلیت پروازهای اربعین با قیمت مصوب را برای مسافران باز خواهند کرد و مسافران می توانند بلیت‌های خود را تهیه کنند.

گفتنی است؛ بنا بر دستورالعمل فروش پروازهای اربعین، بهای کل بلیت یک طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر شش میلیون تومان و همچنین بهای کل بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور (به اسثناء استان‌های فوق‌الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شده است.

صدور بلیت به صورت یک طرفه یا دو طرفه به انتخاب مسافر است. لذا فروش اجباری بلیت دوطرفه به عنوان شرط لازم برای صدور بلیت ممنوع است.

قیمت بلیت بزرگسال (ADL) و خردسال (CHD) یکسان تعیین می شود.

به منظور یکسان‌سازی هزینه استرداد بلیت در کلیه شرکت‌های هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر از سفر، تا ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز، مبلغ ۲۵ درصد از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود. از ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ ۵۰ درصد از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود.