محققان یکی از دانشگاه های کره جنوبی راهی برای افزایش قابل توجه کارایی سلول های خورشیدی پروسکایت یافته اند. این تیم از یک افزودنی خاص برای سلول های خورشیدی پروسکایتی با بسته بندی متراکم استفاده کردند که منجر به راندمان ۱۲.۲۲ درصدی شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، پروسکایت هالید قلع ماده امیدوار کننده ای برای فناوری سلول های خورشیدی نسل بعدی هستند که کارایی آنها را چند برابر می کند. اکنون تیم تحقیقاتی کره ای فاش کردند که استفاده از این ماده به عنوان یک افزودنی می تواند عملکرد و دوام سلول های خورشیدی مبتنی بر هالید قلع را با کنترل تشکیل کریستال، غیرفعال کردن نقص ها و محافظت از مواد در برابر اکسیداسیون و رطوبت، به طور قابل توجهی افزایش دهد.

این یافته ها می تواند راه را برای دسترسی بیشتر به انرژی خورشیدی هموار کند. از طریق تجزیه و تحلیل گسترده و مقایسه تجربی بین سلول های خورشیدی معمولی پروسکایت هالید قلع و آنهایی که حاوی افزودنی پیشنهادی هستند، محققان عملکردهای متعدد ۴PTSC را به عنوان یک افزودنی به نمایش گذاشتند.

دونگ وون کانگ استادیار دانشگاه چانگ-آنگ توضیح داد: ما عمداً یک مولکول چند منظوره را انتخاب کردیم که به عنوان یک مجموعه هماهنگی و یک عامل کاهنده عمل می کند، ایجاد نقص را غیرفعال می کند و ثبات را بهبود می بخشد. به طور خاص، پروسکایت هالید قلع به عنوان جایگزین های قدرتمندی برای پروسکایت های مبتنی بر سرب با عملکرد فوق العاده بالا عمل می کنند.

بیشتر بخوانید:

  • راز چشم مشتری | درباره لکه سرخ بر روی بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی

با توجه به اینکه قلع به طور قابل توجهی کمتر از سرب برای محیط زیست سمی است، تحقیق در مورد سلول های خورشیدی هالید قلع تلاش ارزشمندی است.