میانگین سنی ورودی‌های مهم سپاهان از خروجی‌های اسمی این تیم، ۵/۶سال کمتر است.

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

ژوزه مورایس که کسی نمی‌دانست این فصل هم هدایت سپاهان را بر عهده خواهد داشت یا نه، سرانجام به ایران بازگشت تا در سال پایانی قراردادش هم روی نیمکت طلایی‌پوشان بنشیند. ۲فصل اول کار در اصفهان، کلی حاشیه، یک نایب‌قهرمانی در لیگ و یک قهرمانی در جام‌حذفی برای مربی پرتغالی داشت که شاید همین آخری او را بر ادامه حضور در ایران دلگرم کرده باشد. به هر حال حالا ژوزه برای قهرمانی در لیگ برگشته. سپاهان هم طبق معمول تابستان شلوغی داشته اما این بار نوع مدیریت اصفهانی‌ها در پنجره نقل‌وانتقالاتی فرق داشت؛ شمار زیادی از بازیکنان نامدار رفتند و بازیکنانی به تیم اضافه شدند که اگرچه گرانقیمت و پرسروصدا بودند اما در یک وجه با هم اشتراک داشتند؛ جوانی! در حقیقت مورایس امسال تیم بسیار جوان‌تری در اختیار دارد که اگر خوب آن را اداره کند و خوش‌شانس باشد، شاید نتایج خوبی به‌دست بیاورد و پشتوانه محکمی برای آینده باشگاه باشد اما اگر محاسبات خوب از آب در نیامده باشد و این تیم چنان که انتظار می‌رود شکل نگیرد، چه بسا برای سپاهان همه‌چیز با هم از دست برود.

وداع با ۳۰ساله‌ها

در این تابستان شمار زیادی از بازیکنان سپاهان جدا شدند که از آن بین، ۵نفر اسم و رسم‌دار بودند. غیراز امید نورافکن ۲۷ساله که برای گذراندن دوران خدمت سربازی راهی ملوان شد، ۴نفر دیگر بالای ۲۹سال داشتند. شهریار مغانلو و میلاد زکی‌پور در همین سن از سپاهان جدا شدند؛ نفر اول در حالی راهی الاتحاد کلبا شد که به‌نظر می‌رسد باشگاه اماراتی بند فروش او را فعال کرده بود و نفر دوم هم به استقلال پیوست. فرشاد احمدزاده ۳۱ساله اما برای سومین بار به پرسپولیس برگشت و رامین رضاییان هم به‌عنوان مسن‌ترین خروجی سپاهان، راهی استقلال شد. به این ترتیب میانگین سنی بازیکنانی که از سپاهان جدا شدند، عدد ۳۰سال را نشان می‌دهد.

سلام به ۲۴ساله‌ها

در نقطه مقابل اما سپاهان چندین ورودی مهم هم داشت که از آن بین می‌توان به ۷نفر اشاره کرد؛ ویژگی مشترک همه این نفرات هم آن است که زیر ۲۵سال سن دارند. مسن‌ترین ورودی سپاهان صالح حردانی با همین سن است؛ بازیکنی که از استقلال آمد و جای دفاع راستی را خواهد گرفت که ۹سال از خودش بیشتر دارد. سپاهان ۴بازیکن ۲۴ساله هم خریده؛ مهدی لیموچی پرسروصدا از آلومینیوم اراک و محمدجواد آقایی از استقلال خوزستان که اولی جای فرشاد احمدزاده را می‌گیرد و دومی در خط حمله جانشین مغانلو می‌شود، همچنین محمدمهدی محبی از مس رفسنجان و وحدت هنانوف از پرسپولیس که در چند پست می‌تواند به‌عنوان بازیکن ذخیره برای سپاهان به میدان برود. در پست دفاع چپ به جای زکی‌پور، حسین گودرزی ۲۳ساله از شمس‌آذر جذب شده که ۶سال از خروجی سپاهان در این پست جوان‌تر است. یکی از مهم‌ترین خریدهای سپاهان هم بدون تردید امین حزباوی ۲۱ساله در قلب خط دفاعی است که اگر جواب بدهد، می‌تواند تا سال‌ها برای این تیم به میدان برود.

لیست خروجی‌ها

رامین رضاییان ۳۴سال
فرشاد احمدزاده۳۱سال
شهریار مغانلو۲۹سال
میلاد زکی‌پور۲۹سال
امید نورافکن۲۷سال
میانگین سنی۳۰سال

لیست ورودی‌ها

محمدامین حزباوی ۲۱سال
حسین گودرزی۲۳سال
جواد آقایی‌پور۲۴سال
مهدی لیموچی۲۴سال
محمدمهدی محبی ۲۴سال
وحدت هنانوف ۲۴سال
صالح حردانی۲۵سال
میانگین سنی ۲۳.۵سال

منبع: روزنامه همشهری