به‌نظر می‌رسد الکسیس گندوز را باید جدیدترین دروازه‌بان خارجی پرسپولیس دانست.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بعد از کلی جاروجنجال و طرح انواع و اقسام اسامی، به‌نظر می‌رسد پرسپولیس سرانجام جانشین علیرضا بیرانوند را پیدا کرده و با یک دروازه‌بان ۲۸ساله الجزایری به اسم الکسیس گندوز به توافق نهایی دست یافته است. به این ترتیب او هفتمین دروازه‌بان خارجی تاریخ پرسپولیس خواهد بود؛ پستی که نیروهای وارداتی در آن گاهی توقعات را برآورده کرده‌اند و گاهی نه. اصلا تیتر دیگر این مطلب می‌توانست «هندوانه دربسته» باشد.

ساشا ایلیچ؛ خوب بدشانس

اولین گلر خارجی پرسپولیس، یک دروازه‌بان خوش قد و بالا اهل مقدونیه بود که در لیگ سوم از دروازه سرخپوشان حراست می‌کرد. او واقعا سنگربان بدی به‌شمار نمی‌آمد اما بی‌نهایت بداقبال بود و کلکسیونی از زیباترین و غیرممکن‌ترین گل‌ها را دریافت کرد؛ از ۲شوت علی سامره و محمود فکری در دربی تا ضربه عباس آقایی در بازی با پاس. همیشه توپ می‌رفت جایی که به‌اصطلاح عنکبوت تار می‌بست!

یان نیکولوسکی؛ چرا آمد؟

یک گلر مقدونیه‌ای دیگر که در لیگ پنجم سرخپوش شد، هرگز به میدان نرفت، هیچ‌کس او را ندید و آخرش هم معلوم نشد چرا آمد و چرا رفت؟ البته که حتما یک عده از کنار این آیند و روند به مواهبی رسیدند!

آسمیر آودوکیچ؛ قانون مزخرف

یکی از بهترین دروازه‌بان‌های خارجی تاریخ فوتبال ایران، قطعا آسمیر آودوکیچ بوسنیایی بود که سال۱۳۹۰ به جمع سرخپوشان پیوست. او اما قربانی قانون مزخرف منع به کارگیری گلرهای خارجی در لیگ شد و تنها در مسابقات آسیایی برای سرخپوشان به میدان رفت. با این حال آودوکیچ در همان بازی‌ها سطح فنی بسیار بالایش را نشان می‌داد. شاید اگر او در لیگ هم می‌توانست برای پرسپولیس به میدان برود، وضعیت این تیم در لیگ یازدهم خیلی متفاوت می‌شد.

نیلسون جونیور؛ چقدر حیف...

گلر برزیلی قرمزها در لیگ‌های دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم کیفیت بالایی داشت و خیلی از واکنش‌های او هنوز در ذهن هواداران فوتبال مانده، اما یک اشکال عجیب نیلسون این بود که درست سر بزنگاه وا می‌داد و زحمات یک فصلش را از بین می‌برد. مثال؟ اشتباه او در بازی با سپاهان در فینال جام‌حذفی یا گل‌های بدی که در مسابقات سرنوشت‌ساز با راه‌آهن در هفته ماقبل پایانی لیگ سیزدهم دریافت کرد.

الکساندر لوبانوف؛ تو زرد درآمد

پرسپولیس در لیگ پانزدهم به‌خاطر انبوه حواشی و نیز عملکرد ضعیف سوشا مکانی دچار خسارت‌های فراوانی شد. نیم‌فصل دوم وقتی گفته شد لوبانوف با سابقه دعوت مستمر به تیم ملی ازبکستان قرار است به جمع سرخپوشان اضافه شود، همه فکر کردند مشکل به‌طور اساسی حل شده، اما لوبانف به شکل عجیبی ناامیدکننده از آب در آمد و نمایش‌های بدی در پرسپولیس داشت. اضافه وزن این دروازه‌بان هم باعث شده بود بعضی مطبوعات به شوخی به او لقب «توپولف» بدهند!

بوژیدار رادوشوویچ؛ مرد ۲چهره

گلر کروات در ابتدا یک سنگربان آرام، بی‌حاشیه و مناسب برای دروازه‌بان دومی به شمار می‌آمد و حسابی از هواداران دلبری می‌کرد. هر زمان هم که لازمش داشتند و به میدان می‌رفت، عملکرد خوبی داشت. با این حال بعد از آنکه محمدحسن انصاری‌فرد به شکلی عجیب با او قرارداد ۳ساله بست و یک چک سفید یک میلیون دلاری در اختیارش گذاشت، آن روی دیگر رادو نمایان شد؛ طماع، فرصت‌طلب و بیچاره‌کن!

الکسیس گندوز؛ زمان نشان می‌دهد

این مدت خیلی اسم برای دروازه پرسپولیس مطرح شد اما به‌نظر می‌رسد کار جذب گندوز الجزایری به پایان رسیده؛ گلری که قضاوت‌های متفاوتی در موردش وجود دارد و درمجموع به‌نظر می‌رسد متوسط رو به بالا باشد. خیلی زود روشن خواهد شد او خرید خوبی برای پرسپولیس بوده یا نه؛ مخصوصا که این مسئله با توجه به جدایی علیرضا بیرانوند، برای هواداران کمی هم جنبه حیثیتی پیدا کرده است.

منبع: روزنامه همشهری