نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا گفت اگر رئیس‌جمهور شود و حالش به دلیل سن بالا مساعد نباشد، از سمت ریاست‌جمهوری استعفا خواهد کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «دونالد ترامپ» ۷۸ ساله، نامزد حزب جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در کنفرانسی برای انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست در شیکاگو این مسئله را عنوان کرد.

راشا تودی گزارش کرد شخصی در این کنفرانس با برجسته‌سازی مسئله سن ترامپ از او پرسید که اگر رئیس‌جمهور شود و شرایط جسمانی‌اش خوب نباشد، آیا کناره‌گیری می‌کند و دونالد ترامپ فورا در پاسخ به این سوال گفت: «قطعا!»

وی هم‌چنین افزود: «اگر حالم خوب نباشد، قطعا از سمت ریاست‌جمهوری استعفا و کاخ سفید را ترک خواهم کرد.»

پس از کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی و نامزدی احتمالی «کامالا هریس» برای حزب دموکرات، این بار توپ در زمین بازی دموکرات‌ها قرار می‌گیرد و در تلافی روزهایی که جمهوری‌خواهان، رئیس‌جمهور فعلی را برای انتخابات «بسیار پیر» می‌خواندند، حالا ترامپ بابت سن و سالش زیر تیغ انتقادات رقبایش است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا لقب «پیرترین» رئیس‌جمهور تاریخ این کشور را به خود اختصاص داده است. اگر او از رقابت‌ها کناره‌گیری نمی‌کرد و در انتخابات به پیروزی می‌رسید، در پایان دوره دومش ۸۶ ساله می‌شد، گرچه پس از عملکرد ضعیفی که در اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۴ از خود بر جای گذاشت، شانس پیروزی چندان بالایی نداشت و به همین دلیل هم‌حزبی‌هایش فشاری فزاینده‌ای را برای کناره‌گیری به او اعمال کردند.

ترامپ ۷۸ ساله هم‌چنین در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: «در دوران ریاستم از سن کنونی جو بایدن پیرتر خواهم بود اما نه به لحاظ روانی. به نظرم هر کسی که در رقابت‌های انتخاباتی شرکت می‌کند، خوب است که آزمایش‌های شناختی و مربوط به استعداد را بدهد.»

منبع: ایسنا