معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار تصویری از سیدعباس عراقچی دبیر شورای راهبردی خارجی ایران، برای همکاری مجدد با او ابراز اشتیاق کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «انریکه مورا» امروز (پنجشنبه) با انتشار تصویری به همراه با «عباس عراقچی» که مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق ایران بود، برای ادامه همکاری با او در دولت جدید مسعود پزشکیان ابراز اشتیاق کرد.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به ایران سفر کرده بود، پس از دیدار با عراقچی در صفحه «ایکس» (توییتر سابق) خود نوشت «تجدید دیدار و برقراری ارتباط مجدد با آقای عراقچی در فصل تازه‌ای که برای ایران آغاز شده است، موجب خرسندی بود. مشتاقانه منتظر همکاری مجدد با او هستم».

سفر مورا به ایران خشم برخی از نمایندگان پارلمان اروپا از جمله نماینده لهستان را به همراه داشته که چنین اقدامی را «در تضاد مستقیم با ارزش‌ها و اصول» اتحادیه اروپا توصیف کردند. وی با اتهام زنی به جمهوری اسلامی مدعی شده است که ایران، تهدیدی برای «امنیت جهانی است».

برخی دیگر از اعضای پارلمان اروپا از گروه نوسازی اروپا نیز این اقدام اتحادیه اروپا برای اعزام نماینده به مراسم تحلیف پزشکیان را «غیرقابل قبول» توصیف کرده است.

کشورهای اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر اتهامات حقوق بشری زیادی را به جمهوری اسلامی وارد کرده‌اند.

منبع: فارس