گروه حوادث: رئیس پلیس امنیت تهران با اعلام خبر دستگیری متهم اصلی پرونده تکثیر سی‌دی منتسب به یکی از هنرپیشه‌های تلویزیون گفت: وی بدون دخالت اینترپل به ایران بازگردانده شد.

بنا به این گزارش ، سردار علیپور رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ بعدازظهر گذشته در مصاحبه مطبوعاتی با اعلام خبردستگیری این متهم در توضیح اقدامات صورت گرفته گفت: بعد از انتشار سی دی و انتساب آن به یکی از هنرپیشه‌ها، پیگیری‌های اولیه برای شناسایی و دستگیری مرد جوانی که در کنار هنرپیشه قرار داشت آغاز شد.

با توجه به حساسیت موضوع ، پلیس امنیت تهران درخواست کرد رسیدگی به این پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس امنیت قرار گیرد که با هماهنگی دادستان تهران، پلیس امنیت به این پرونده وارد شد و با شفاف سازی و بررسی نکات تاریک پرونده، هویت فرد مورد نظر شناسایی و مشخص شد وی دستیار یکی از کارگردانهای کشور است.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوان بیست و هفتم مهرماه از کشور خارج شده، شایعات حاکی از آن بود که این جوان 25ساله به کشور امارات رفته است، اما تحقیقات گسترده پلیس نشان داد وی در کشور ارمنستان و در شهر ایروان مشغول کار و تحصیل است.

به این ترتیب با شیوه های پلیسی و استفاده از منابع اطلاعاتی که پلیس امنیت در اختیار داشت اقدامات جهت  بازگرداندن متهم به کشور صورت گرفت و سرانجام ظهر روز پنجشنبه ، وی در فرودگاه   توسط پلیس امنیت بازداشت  و بلافاصله در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

علیپور ادامه داد: با توجه به شرایطی که در این پرونده وجود دارد، دادستان تهران به صورت ویژه بررسی پرونده را  انجام می‌دهد و به این ترتیب تمام حلقه هایی که در توزیع و انتشار این سی دی دست داشته اند دستگیر خواهند شد.

وی در ادامه درباره اینکه متهم در توزیع سی‌دی‌ها چه نقشی داشته است،گفت: متهم در طول 72ساعتی که در بازداشت بوده ،هیچ توضیح و یا اقراری در این خصوص نداشته است و احتمال اینکه فرد دیگری که با وی نسبت نزدیک دارد سی‌دی را توزیع کرده باشد در حال پیگیری است.

وی درباره انگیزه احتمالی برای تکثیر سی دی، گفت در حال بررسی هستیم تا این موضوع که چگونه سی دی دو روز قبل از خروج این متهم از کشور توزیع شده است مشخص شود.

سردار علیپور درباره اتهامی که به مرد جوان وارد است نیز گفت: موضوع در حال پیگیری است و در حال حاضر نمی‌توان در این باره بحث کرد .