رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک نیمه سنگین در ۲ محور مواصلاتی کشور خبر داد و گفت که جاده چالوس از عصر امروز یک طرفه می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفـت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور در حال حاضر ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور چالوس در حدفاصل بیلقان تا کندر و محدوده‌های آتشگاه و آدران و حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه نیمه سنگین است.

وی اضافه کرد: در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل پل کلاک تا پل فردیس نیز ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در دیگر محورهای مواصلاتی کشورمان ترافیک به شکل روان در جریان است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از بارش باران در برخی از محورهای استان گیلان است. در آزادراه قزوین – رشت نیز بارش باران گزارش شده است. در این شرایط لازم است که رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل خود حفظ کنند.

شیرانی همچنین از وقوع مه گرفتگی در ارتفاعات محورهای چالوس و فیروزکوه خبر داد و گفت: در شرایط مه گرفتگی لازم است که رانندگان حتی در طول روز نیز چراغ‌های وسیله نقلیه خود را روشن کرده و با سرعت مطمئنه و دقت بیشتری رانندگی کنند.

وی در خصوص انسداد معابر نیز گفت: محورهای هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد و یزد – دربید سه محور مسدود هستند که البته هیچکدام از آنها جزو محورهای شریانی و اصلی کشور نیست.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا همچنین از یکطرفه شدن جاده چالوس از عصر امروز خبر داد و گفت: از ساعت ۱۴ امروز در آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود. پس از آن از ساعت ۱۵ از ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس انسداد بصورت کامل اجرا خواهد شد و در نهایت از ساعت ۱۷ جاده چالوس از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه خواهد شد. این محدودیت تا ساعت ۲۳ ادامه خواهد داشت و پس از آن مسیر از پل زنگوله تا مرزن آباد دو طرفه خواهد شد. البته در صورت کم حجم بودن ترافیک محور، اتمام طرح یکطرفه زودتر از زمان اعلامی اجرا خواهد شد.

به گفته شیرانی محور فشم نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ امروز از انتهای محور نقطه پل حاجی آباد یا پیچ کلیکان (ابتدای پیچ آریانا) به سمت خروجی فشم یکطرفه خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اظهار کرد: رانندگان و مسافران می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی با شماره‌های ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ تماس بگیرند تا با اطلاع از شرایط حاکم بر جاده‌ها، بهترین زمان و مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند.

منبع: ایسنا