تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴

مردی که با گرسنگی دادن دختربچه ۷ساله‌اش باعث مرگ او شده بود، از سوی دادگاه گناهکار شناخته شد.

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از میرر، در کریسمس سال ۲۰۲۰میلادی، اداره خدمات کودکان و خانواده مینه‌سوتای آمریکا با تماس عجیبی مواجه شد.
فردی ناشناس مدعی بود دختر ۷ساله‌ای به نام جول در خانه‌اش از سوی پدر شکنجه می‌شود و اوضاع وخیمی دارد. مأموران این اداره پس از دریافت تماس عجیب برای بررسی موضوع راهی خانه مورد نظر شدند. پدر خانواده وقتی مأموران را مقابل خود دید، مدعی شد که هیچ مشکلی با فرزندش ندارد و تماسی که با آنها گرفته شده، دروغ بوده است.

با وجود انکار پدر اما مأموران به بازرسی داخل خانه پرداختند و با صحنه وحشتناکی مواجه شدند. آنها پیکر بی‌جان دختر بچه ۷ساله را در حالی یافتند که از گرسنگی به‌شدت لاغر شده و چهره وحشتناکی به‌خود گرفته بود. بدین‌ترتیب پلیس در جریان قرار گرفت و عازم محل جنایت شد. شواهد نشان می‌داد که دختر خردسال به تازگی جانش را از دست داده و در این شرایط پدر دختر بچه به نام جولیوس فایندی، ۴۲ساله دستگیر شد. همزمان جسد دختربچه به پزشکی قانونی انتقال یافت تا دلیل مرگ او معلوم شود. کالبد شکافی جول نشان داد که او به‌دلیل سوءتغذیه مزمن، گرسنگی شدید و عفونت جان باخته است.

پدر بی‌رحم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، اعتراف کرد که هرگز از فرزندش خوشش نمی‌آمده و به زندگی دخترش اهمیت نمی‌داده است. همچنین در ادامه بررسی‌های پلیسی مشخص شد که از یک سال قبل از مرگ جول، پدرش او را از بهداشت و درمان محروم کرده بود. این دختر حتی اجازه رفتن به مدرسه را نداشت تا از تغذیه مدرسه استفاده کند. همچنین تحقیقات نشان داد که جول حتی واکسن کرونا نیز نزده و ۳سال بود که به پزشک مراجعه نکرده بود و سرش شپش داشت. به این ترتیب پدر بی‌رحم سه‌شنبه ۹مرداد در دادگاه حاضر و به اتهام غفلت از کودکش که منجر به مرگ او شده است، به ۵سال زندان محکوم شد.

منبع: همشهری آنلاین