بیانیه های صادره از جانب مسئولین عالی‌رتبه جنبش حماس پس از واقعه شهادت اسماعیل هنیه، نشان می‌دهد آنان همچنان ایران را مهم‌ترین پشتوانه و یاور خود در جهت مبارزه و مقابله با رژیم صهیونیستی می‌دانند.

به گزارش همشهری آنلاین، سیدرضاصدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه: واقعه بسیار ناراحت‌کننده و اسف‌بار شهادت اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش حماس در تهران، توانست نقطه روشن و آشکاری را برای همبستگی کامل مردم ایران و ملت فلسطین را به اثبات برساند. علی‌رغم تأسف‌بار بودن این اتفاق، مسأله تشییع پیکر این شهید در تهران با حضور حجم قابل توجهی از مردم ایران خط بطلانی بود بر بسیاری از شایعاتی که در طول چندسال گذشته مطرح می‌شد. شبهه اختلاف مردم ایران و فلسطین به دلیل تفاوت‌های مذهبی شیعه و سنی و همچنین شایعه سخیف و نادرست اعتراض حماس به ایران در پی شهادت اسماعیل هنیه، به وسیله این تشییع و حضور گسترده و بی‌نظیر مردم ایران باطل شده و به حاشیه رفت.

نقطه عطف در تاریخ اسلام

این اقدام حماسی که از سوی مردم ایران رخ داد توانست حرکت جدید را خلق کرده و خون تازه‌ای را در پیکره جبهه مقاومت تزریق کند. شاید در طول چندسال گذشته اقامه نماز میت توسط یک مرجع عالی‌قدر شیعه بر پیکره یک سنی به همراه چندصدهزار نفر بلکه میلیون‌ها نفر اعم از شیعه و سنی سابقه نداشته است. لذا وقوع این اتفاق شگرف در ایران توانسته یک نقطه عطف و یک واقعه ماندگار را در تاریخ نه تنها ایران بلکه در تاریخ اسلام به ثبت برساند.

جلوه‌گری وحدت به هنگامه نبرد با دشمن

به تعبیری باید اظهار داشت مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در تهران آنهم با حضور حجم قابل توجهی از مردم بار دیگر نشان داد شیعه و سنی برادر و در کنار یکدیگر بوده و در برابر دشمن اختلافات را کنار گذاشته و به وحدت رو می‌آورند. این وحدت شیعه و سنی مبتنی بر اشتراکات بسیار سیاسی،عقیدتی و فرهنگی بوده و این دو طیف را در برابر دشمن آماده می‌کند تا بتواند اقدامات خود را به نحو احسن پیگیری نمایند.

خلق حماسه‌ای برآمده از بصیرت و زمان‌شناسی

مردم ایران یکبار دیگر با محقق ساختن اتفاقی که مملو از بصیرت بوده و آگاهی از زمان در آن به شدت جلوه داشت توانست حرکتی را انجام بدهد و حماسه‌ای را خلق کند که پیامدهای آن پس از این نماز و تشییع پرشکوه در بخش‌های قابل توجهی از سرزمین‌های اسلامی مشاهده می‌گردد.

ایران هنوز جدی‌ترین پشتوانه حماس است

باید توجه و التفات داشت که شهادت شهید اسماعیل هنیه در مرکز محور مقاومت که ایران باشد می‌تواند بار دیگر همبستگی و وحدت جریان‌ها مقاومت و مردم مسلمان جهان را در برابر دشمنان و مخالفان مشترک یعنی اشتکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی افزایش دهد. بیانیه های صادره از جانب مسئولین عالی‌رتبه جنبش حماس پس از واقعه شهادت اسماعیل هنیه، نشان می‌دهد آنان همچنان ایران را مهم‌ترین پشتوانه و یاور خود در جهت مبارزه و مقابله با رژیم صهیونیستی می‌دانند.