امیرمحمد نسایی می‌گوید فاصله‌ای با پوشیدن پیراهن تیم ملی نداشته و فصل بعد تلاش می‌کند تا به این هدف‌ برسد.

همشهری آنلاین - علی‌اصغر درویش

امیرمحمد نسایی فصل گذشته یکی از بازیکنان کلیدی سعید دقیقی در ترکیب تیم فوتبال شمس‌آذر بود و نمایش درخشانی در لیگ برتر داشت. او با گلی که در نیم‌فصل نخست برای فرار از شکست شمس‌آذر به استقلال زد اسم خود را بر سر زبان‌ها انداخت. نسایی برخلاف سایر بازیکن‌های شمس‌آذر که پنجره نقل و انتقالات از این تیم جدا شدند اجازه خروج ندارد و اینطور که می‌گوید فصل بعد هم در این تیم بازی می‌کند. گفت‌وگوی وینگر هافبک هجومی ۲۷ساله و خوش‌آتیه فوتبال ایران درباره شرایط تیم شمس‌آذر و انگیزه‌های خودش در فصل پیش رو را با روزنامه همشهری بخوانید.

*فصل گذشته پدیده لیگ برتر شدید. از ابتدا این تصور را داشتی که شمس‌آذر به جایگاه هفتم در جدول دست پیدا کند؟

خیلی خوب بودیم و بیشتر از توقعات هم خودمون وهم تیم شمس‌آذر ظاهر شدیم اما می‌توانستیم بهتر از این هم باشیم ولی نتیجه‌ای هم که به دست آمد عالی بود.

*در نیم‌فصل اول در حالی که باتوجه به شرایط جدول خیلی‌ها سپاهان و استقلال را مدعی قهرمانی می‌دانستند اما تو پرسپولیس را شانس قهرمانی عنوان کردی و پیش‌بینی‌ات درست از آب درآمد.

پرسپولیس از همان ابتدا تیم خوبی بود ولی در نیم‌فصل هم با جذب چند بازیکن خیلی خوب ازجمله اورونوف و عبدالکریم حسن کلا شرایط برای آنها بهتر شد.

*جزو معدود کسانی بودی که شمس‌آذر را از همان ابتدای فصل مدعی می‌دانستی و کمتر کسی این تصور را داشت که تیم دقیقی به این موفقیت برسد.

اگر سال گذشته با امتیاز منفی ۳ شروع نمی‌کردیم اوضاع تیم شمس‌آذر بهتر بود و در جدول واقعی لیگ پنجم می‌شدیم. در هر صورت نسبت با آن بودجه و امکانات برای سال اول حضور در لیگ برتر نتیجه عجیب و غریبی گرفتیم و فکر کنم یکی از بهترین سال‌های مجموعه شمس‌آذر همین فصل بود و شاید خیلی کم این اتفاق بیفتد.

*خیلی از بازیکنان خوب شمس‌آذر جدا شدند، تو هم جدا می‌شوی؟

پیشنهاد دارم و در حال‌حاضر هم با من تماس می‌گیرند اما یکسال دیگر با شمس‌آذر قرارداد دارم ولی اگر قرارداد هم نداشتم باتوجه به قانونی که به یکباره فدراسیون گذاشت نمی‌توانم جدا شوم.

*کدام قانون؟

قانونی که با افزایش ۲۵درصد قرارداد خودکار تمدید می‌شود.

*از کجاها پیشنهاد داشتی؟

ملوان و فولاد پیشنهاد جدی داشتم و با سپاهان، ‌ گل گهر، مس رفسنجان هم در ابتدای نقل و انتقالات صحبت‌هایی شده بود اما چون بازیکن آزاد نبودم خیلی زود ماجرای انتقالم منتفی شد.

*از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد نداشتی؟

نه. واقعیت این است که این تیم‌ها بیشتر دنبال بازیکنان آزاد هستند تا مجبور به پرداخت پول رضایتنامه بازیکن نباشند. مطمئنا اگر من و امثال من بازیکن آزاد بودیم و از این دو تیم پیشنهاد داشتیم.

*شرایط شمس ‌آذر در حال حاضر چطور است؟

تمرینات شمس‌آذر نسبت به تیم‌های دیگر شروع شد و فکر می‌کنم سه یا چهار بازیکن از ترکیب اصلی فصل گذشته در تمرین هستیم.

*ورودی داشتید؟

تا این لحظه گلر مس کرمان، یک دفاع از هوادار و یک مهاجم از استقلال خوزستان جذب شدند ولی نسبت به خروجی‌ها خیلی مهره جذب نشده است.

*درباره حضور مازیار زارع در تیم صحبت کن.

چیزی که از آقای زارع می‌دانیم این است که فوتبال هجومی را دوست دارد و احساس می‌کنم شمس‌آذر را حتی تیمی بهتری نسبت به فصل گذشته ببینیم. ما فصل گذشته با سعید دقیقی انتحاری‌تر بازی می‌کردیم ولی امسال شرایط متفاوت خواهد بود.

*خیلی از ستاره‌ها جدا شدند. به نظر تو کار شمس‌آذر برای فصل بعد سخت نمی‌شود؟

این ستاره‌ها هم از دسته یک آمده بودند و هیچ‌کس آنها را نمی‌شناخت و با درخشش در لیگ برتر ستاره شدند پس دوباره این احتمال وجود دارد که بازیکنان نام‌آشنا در تیم شمس‌آذر برای فصل جدید تبدیل به ستاره شوند.

*هدف نسایی برای آینده چیست؟

دوست دارم در تیم‌های بزرگ بازی کنم و به تیم ملی برسم.

* به حضور در تیم ملی امیداوری؟

اواخر فصل گذشته آقای دقیقی و مدیرعامل شمس‌آذر طبق چیزی که به من گفتند کادر فنی تیم ملی برای اردوی خرداد روی من نظر داشتند.

*باتوجه به نقل و انتقالاتی که انجام شده کدام تیم را مدعی قهرمانی می‌بینی؟

احساس می‌کنم امسال دوباره مدعی اصلی قهرمانی پرسپولیس است.

*چرا دوباره پرسپولیس مدعی قهرمانی می‌دانی؟

چیزی که از لحاظ فوتبالی می‌بینم را می‌گویم، پرسپولیس به جا خرید می‌کند، چه نیازی است ۵ تا مهاجم بخری وقتی دفاع نداری به نظر من پرسپولیس با جذب یک دفاع چپ و یک گلر تیمش کامل می‌شود. این تیم در همه پست‌ها یک بالانس خوب دارد.

*سپاهان و استقلال را چطور می‌بینی؟

سپاهان به نظر من مثل تیم قدرتمند فصل گذشته نیست اما استقلال نسبت به سال گذشته تیم بهتری شده است.

*کدام بازیکن را به عنوان برترین بازیکن فصل گذشته انتخاب می‌کنی؟

اورونوف.

*این فصل شرایط خوبی داشتی. این روند را برای فصل بعد هم تکرار می‌کنی؟

۳ گل زدم و ۴ پاس گل دادم و تمام تلاشم را می‌کنم که عملکرد بهتری نسبت به فصل گذشته داشته باشم.

منبع: روزنامه همشهری