سعید سحرخیزان که علی دایی را الگوی ورزشی‌اش قرار داده، از آرزوهایش برای حضور در سری‌آ یا لالیگا می‌گوید.

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی

سعید سحرخیزان جدیدترین لژیونر فوتبال ایران به ‌حساب می‌آید؛ مهاجم این روزهای اورنبورگ روسیه که با پیراهن هوادار به فوتبال ایران معرفی شد. او بعد از یک فصل حضور در هوادار راهی گل‌گهر سیرجان شد و تحت هدایت اوزونیدیس، سرمربی یونانی این تیم، عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. درخشش در گل‌گهر باعث شد تا سحرخیزان با پیشنهاد باشگاه اورنبورگ مواجه شود و حالا این بازیکن به فوتبال روسیه رفته تا در آینده‌ای نزدیک به اهداف بزرگ‌ترش برسد. با سحرخیزان در مورد حضور در فوتبال اروپا و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم که او به سؤالات پاسخ داد.

*در ۲۱سالگی راهی فوتبال اروپا شدی. این یک اتفاق مهم در زندگی فوتبالی تو بود؟

بله، همین‌طور است. من فصل خوبی در گل‌گهر داشتم و خوشحالم که این فرصت مهم را به‌دست آوردم و حالا باید نهایت استفاده را ببرم.

*کارکردن با اوزونیدیس برای تو چطور بود؟

من چیزهای زیادی از این مربی یاد گرفتم و قطعا همه بازیکنان از کارکردن با او احساس خوبی داشتند. اوزونیدیس از لحاظ فنی و شخصیتی مربی بسیار خوبی بود و همیشه تلاش می‌کرد نکات فنی را به بهترین شکل به بازیکنان گوشزد کند. گل‌گهر در فصل گذشته با تغییرات نسبتا زیادی مواجه شد و اوزونیدیس سال اول حضورش در ایران را سپری می‌کرد. ما باید خیلی بهتر و بیشتر امتیاز می‌گرفتیم ولی در چند بازی واقعا بدشانس بودیم. با این حال اوزونیدیس برای تیم و بازیکنان زحمت کشید و برایش آرزوی موفقیت دارم. برای گل‌گهر هم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در فصل جدید بهترین نتایج را بگیرد.

*از لیگ برتر ایران هم پیشنهاد داشتی؟

بله، من از چند تیم خوب پیشنهاد داشتم ولی دوست ندارم اسم ببرم. هدف من لژیونر شدن بود و در نهایت روسیه و اورنبورگ بهترین گزینه بود.

*فکر می‌کنی در لیگ روسیه دیده شوی؟

در گذشته بازیکنانی مثل سردار آزمون در همین لیگ بودند و به لیگ‌های معتبرتر رفتند. لیگ روسیه کیفیت خوبی دارد و خیلی از بازیکنان از قاره‌های مختلف به این کشور می‌آیند. من هم تلاش می‌کنم تا به هدف‌هایم برسم. مهم این است که در شروع کار بهترین عملکرد را در اورنبورگ داشته باشم.

*دوست داری در کدام لیگ معتبر اروپایی بازی کنی؟

دوست دارم یک روز در ایتالیا یا اسپانیا بازی کنم و فکر می‌کنم با تلاش و مبارزه به هدفم می‌رسم.

*یکشنبه‌شب نخستین بازی را در لیگ روسیه انجام دادی، تجربه خوبی بود؟

من کمی دیر به تمرینات اورنبورگ اضافه شدم و به همین دلیل در هفته اول بازی نکردم ولی در لیست تیم بودم. خدا را شکر در بازی دوم به میدان رفتم و امیدوارم عملکرد خوبی در این فصل داشته باشم.

*تیم شما با چه سیستمی بازی می‌کند؟

این بستگی به شرایط تیم و سبک بازی حریفان دارد. سرمربی ما سیستم ۳-۳-۴را دوست دارد.

*در پست مهاجم، غیر از شما ۳بازیکن دیگر هم دارید؟

بله، این شرایط طبیعی در همه تیم‌هاست. من باید تلاش کنم تا بیشترین فرصت را برای بازی داشته باشم و پیشرفت کنم.

*در بین مهاجمان ایرانی کدام بازیکن الگوی شماست؟

همیشه گفته‌ام که علی دایی الگوی من است. او همشهری من و جزو مفاخر فوتبال جهان است. الان هم مهدی طارمی و سردار آزمون مهاجمانی هستند که در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و سعی می‌کنم از نکات مثبت بازی آنها استفاده کنم.

منبع: روزنامه همشهری