المپیک هزاران ورزشکار را از سراسر دنیا به پاریس کشانده و در میان آنها ستاره‌هایی هستند که به‌تنهایی می‌توانند خیابان‌ها را بند بیاورند، اما در ۲-۳روز گذشته، ۲نفر از آنها که اصلا کسی انتظارش را نداشت، به بحث محافل دنیا تبدیل شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین این ۲نفر یوسف دیکچ از ترکیه و کیم یه‌جی از کره‌جنوبی هستند. جالب اینکه هر ۲ورزشکار از رشته تیراندازی هستند که کمتر در میان عامه مردم محبوب است. چه‌بسا بسیاری از ما تا حالا حتی یک مسابقه تیراندازی با تپانچه بادی را از نزدیک هم ندیده باشیم.

چیزی که این ۲نفر را به شهرت رسانده کسب مدال نقره برای تیم‌های ملی کشورشان نیست، بلکه استیل و تیپ و چهره سنگی آنهاست. تیرانداز ۳۱ساله کره‌ای وقتی معروف شد که تصویری از او منتشر شد که در آن یکی از عروسک‌های بچه‌اش را به‌ خود آویزان کرده بود. وقتی هم که به موفقیت رسید و مدال گرفت قیافه سنگی و واکنش سردش به آن حسابی خبرساز شد.

اما برخلاف او که از انواع لنز و محافظ استفاده می‌کرد و قیافه‌ای سینمایی داشت، تیرانداز ترکیه‌ای با یک عینک طبی معمولی و یک تیشرت و دست‌درجیب به مدال نقره رسید. او طوری خونسرد و بی‌خیال بود که در سراسر دنیا انواع شوخی‌ها با او شد؛ از اینکه سر راه رفتن به سوپرمارکت آمده المپیک و نقره کسب کرده بگیر تا اینکه فقط به این دلیل نقره گرفته که مدال همرنگ موهایش باشد، وگرنه کسب طلا برای او کاری ندارد.

کاربران این ۲نفر را با شخصیت‌های انیمه مقایسه کرده‌اند و حتی ایلان ماسک، مالک توییتر هم به خانم کره‌ای پیشنهاد کرده که در یک فیلم اکشن بازی کند. دیکچ در همین چند روز به‌عنوان "هیتمن" یا نیروی مخصوص ترکیه معرفی شده و بسیاری گفته‌اند او آخرین مأموریت زندگی‌اش را برای کشورش انجام داده. جالب اینکه گویا این مرد در واقعیت افسر نظامی ترکیه‌ هم هست.