دوره‌های رایگان آموزش دوچرخه‌سواری با شعار دوچرخه‌سواری ایمن و در راستای پویش تفکر ترافیکی در سیزدهمین تکه پایتخت آغاز شده است.

همشهری: به‌گفته سیدامیر سیدهنجن، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه، دوره‌های آموزشی دوچرخه‌سواری با همکاری گروه مردمی «دوچرخه‌سواری شهری سرخه حصار» بدون محدودیت سنی تشکیل شده‌است.

در سرخه‌حصار
یکی دیگر از اقدامات ترویج تفکر ترافیکی در سیزدهمین تکه پایتخت، راه‌اندازی مجدد پارک ترافیک در بوستان جنگلی سرخه‌حصار است. محمدهادی علی‌احمدی، شهردارمنطقه دراین باره می‌گوید: راه‌اندازی مجدد پارک ترافیک با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، کاهش تلفات و حوادث رانندگی و آموزش‌های ترافیکی انجام شده و مطابق با روحیات و شرایط ذهنی کودکان است. فضای پارک ترافیک در بوستان جنگلی سرخه‌حصار، بهسازی، ساماندهی و آماده‌سازی شد تا علاوه بر آموزش اصول راهنمایی و رانندگی، فضایی مفرح‌ برای کودکان و خانواده‌های آنها فراهم شود. بوستان ۳ هزار مترمربعی ترافیک، در فضای‌ باز خود شامل مجموعه‌ای از شبکه معابر، میادین، پیاده‌روها، تقاطع‌ها، چراغ‌های فرماندهی، گذرگاه‌های عابر پیاده، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی با هدف شبیه‌سازی معابر شهری است

منبع: روزنامه همشهری