تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵

خیابان ولیعصر(عج) تهران به عنوان یکی از خیابان‌های قدیمی تهران اماکن تفریحی بسیاری را در دل خود جای داده است. از مراکز خرید گرفته تا بوستان‌های معروف کوچک و بزرگ و سینماهای نام آشنا و ... همه و همه دست به دست هم داده تا برجذابیت‌های طولانی‌ترین خیابان پایتخت افزوده شود.

همشهری - سعیده مرادی: سینما آفریقا و پردیس سینمایی ارگ هم جزو سینماهای پر طرفدار خیابان ولیعصر هستند. سینماهایی که نام آنها بین علاقه‌مندان به فیلم و سینما شناخته شده بوده و طرفداران خاص خود را دارند.

سینما آفریقا

سینما آفریقا در سال ۱۳۴۳ با یک سالن و ظرفیت ۴۳۰ نفر شروع به کار کرد. این مجموعه در حال حاضر درجه کیفی ممتاز دارد و مالکیت آن بر عهده حوزه هنری است.

سینمایی با ۱۰۰۰ صندلی

این سینما در سال ۱۳۵۸ دچار حریق شد و بعد از بازسازی از آتلانتیک به آفریقا تغییر نام داد. سینما آفریقا در حال حاضر دارای یک سالن به همراه یک بالکن است و حدود ۱۰۰۰ صندلی دارد. هزینه بلیط سینما آفریقا در روزهای پنجشنبه نیم بها بوده و فضای کلی آن به گونه‌ای است که امکان برگزاری کنسرت و تئاتر نیز در آن وجود دارد. بعد از تماشای فیلم در این سینما می‌توان از بوستان بهجت آباد، خیابان زرتشت، پلازای میدان ولیعصر(عج) و ... نیز بازدید کرد.

نشانی: خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از میدان ولی عصر(عج)، نبش کوچه رهبان

منطقه:۶

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ولیعصر(عج)

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان ولیعصر(عج)

امکانات: بوفه، سرویس بهداشتی

پردیس سینمایی ارگ

پردیس سینمایی ارگ تهران در مجتمع تجاری به همین نام قرار دارد و از اسفند ۱۳۹۵ پذیرای دوستداران فیلم و سینماست.

ورود کودکان زیر ۷ سال ممنوع!

پردیس سینمایی ارگ دارای ۳ سالن با ظرفیت‌های ۱۴۳، ۱۰۲ و ۴۶ نفر است. فیلم‌های این پردیس تنها در صورتی به روی پرده می‌روند که حداقل ۱۰ بلیت از صندلی‌ها فروش رفته باشد. پخش فیلم‌های اجتماعی برای کودکان زیر ۷ سال ممنوع است. هزینه بلیت سینما در روزهای سه شنبه هر هفته نیم بها بوده و بلیط های سالن سومش، به صورت ارگانی و یا خانوادگی قابل رزرو است. سالن‌های سینما ارگ قابلیت برگزاری مراسم‌های افتتاحیه و همچنین اجرای تئاتر و همایش را نیز دارد.

نشانی: میدان تجریش، مجتمع تجاری ارگ، طبقه سوم

منطقه: ۱

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: تجریش

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تجریش

امکانات: فودکورت، شهربازی، پارکینگ

منبع: روزنامه همشهری