منابع آگاه فاش کردند که پایگاه «عین الاسد» در استان «الانبار» از ترس هدف قرار گرفته شدن توسط مقاومت عراق به یک پایگاه ارواح تبدیل شده است و پهپادهای آمریکایی به صورت شبانه روزی بر فراز آن در حال پرواز هستند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، این منابع به خبرگزاری «بغداد الیوم» اعلام کردند: پیگیری وضعیت جنگی در پایگاه عین ‌الاسد در غرب عراق که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، نشان‌دهنده حالت آماده‌باش در آن در ۲۴ ساعت گذشته و به ویژه پرواز پهپادها بر فراز آن است.

این منابع با اشاره به اینکه حریم هوایی پایگاه تقریباً بسته است، افزودند: به دلیل اتخاذ اقدامات پیشگیرانه تحرک در پایگاه عین الاسد تقریباً وجود ندارد، گویی یک شهر ارواح است و سامانه‌های پدافند هوایی در بالاترین سطح آماده باش قرار دارند.

منابع مذکور اعلام کردند: همه شواهد نشان می‌دهد که این پایگاه قطعا هدف قرار گرفته می‌شود، اما زمان دقیق آن مشخص نیست، اما به هر حال، همه تحرکات و فعالیت‌ها در عین الاسد متفاوت از گذشته است.

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که چند روز پیش پهپادهای آمریکایی نیروهای الحشد الشعبی را در «جرف الصخر» در شمال استان «بابل» هدف قرار دادند که منجر به شهادت چهار تن و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

منبع: ایسنا